Gå til innhold
Fiskersiden

Gir forumet en sjanse


Sjurgab
 Share

Recommended Posts

Etter å brukt noen timer på å lese FS ser jeg at aktivitetsnivået ikke er det største, men jeg vil ikke bruke Facebook så jeg meldte meg inn her og ser hva som skjer.

Jeg har fisket siden jeg var en guttunge, så det blir litt mer enn 40 år nå. Ikke utstyrsfreak på noe vis. Varierende innsats de siste åra, og jeg har gått fra å være en ren kystfisker til å nesten bare fiske ørret med flue. De siste par åra har jeg slitt litt med motivasjonen og fiskegleden, så jeg håper på noen nye vinklinger for å fornye fisket mitt etterhvert.

Godt nytt år!

post-30714-0-05948000-1420033915_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, velkommen!

Selv er jeg en ivrig leser, men passiv poster. Det er noen år siden aktivitetsnivået var på sitt beste, men det glimter nå fremdeles til fra tid til annen. Mye god lesing i julekalenderen f.eks. Om du sliter med motivasjonen så er det en overhengende fare for at du kan bli bitt av artsfiske som så mange andre her inne har blitt. Hvor mange ulike fiskearter klarer du å fiske i norsk farvann? Hvor mange i løpet av et år?

Les og lær, fisk, skriv rapport og del gleden med alle oss andre!

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg må innrømme at artsfiske, spesielt mikrofiske lokker litt. Kan ikke si jeg har noen logg fra årene som har gått, men jeg kan jo begynne med å sjekke hvilke arter jeg har i hukommelsen. Tror det vil avstedkomme flere timer med mimring ... :-)

Jeg skal forsøke å bidra med rapport fra isfiske etter abbor i Vestfold i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@cannonbang - jeg holder til i Lardal og har holdt meg til brunørret og litt isfiske etter tryta de siste år. Kom aldri over kneika med sjøørreten før jeg ga opp. Korvikvannet ved Kvelde i morra :-)

Takk også til @Potemkin. Skal tenke på det du sier om å søke opp gamle relevante tråder før jeg poster i vildens sky :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til manglende fiskemotivasjon er så sammensatt at jeg har lyst til å skrive spesielt om det et sted. Jeg ender også ofte opp med flere bilder enn fisk @BAN. Takk for velkomsthilsen fra Stian også.

Tok en rask opptelling av arter i hukommelsen nå, og kom til en liste med 10 sikre ferskvannsfisk og 22 fra saltvann. Jeg kommer neppe til å jage etter noen rekorder på den fronten, men man kunne kanskje bestemme seg for 1 ny art i 2015, bare for å bidra til fler fisketurer og litt variasjon :-)


For å lære hvordan man lenker her prøver jeg å tipse om at det ligger mange fiskefoto av alle slag i en sone jeg er vert for i Origo: "Fiske-Foto":http://ff.origo.no/-/image_album/list/209949_fiske-foto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan dra nytte av i dette forumet er å møte andre folk som igjen kanskje vil utvide horisonten litt. Hvis du for eksempel reiser til Goksjø imorra sånn i 9-10 draget i stedet for korvika så vil du se en gammal landcruiser, en tahoe og to brødhuer som skal gjøre så godt de kan får å få først og fremst årets første fisk og dernest en gjedde... ikke så stor gjedde kanskje, men likemye en gjedde eller 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.