Gå til innhold
Fiskersiden

behandling av rå reker


Taabbe
 Share

Recommended Posts

Hei

Lurer på om det er noen har erfaring med rå reker som agn til fiske, og hvordan behandler dere dem etter å ha tatt dem opp fra sjøen?

Har en del reker nede ved brygga jeg lett tar med hov, går mye sjøørret i området samt flyndrefisk, så tenkte på om det var bra agn til den slags. Har kun brukt kokt reker et par ganger, men aldri rå, er det bedre?

Hvordan gjør dere feks ved å fryse reker for bruk senere på året? Ser ikke helt for meg å hive levende reker i frysen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frosset dem ned i Ziplockposer, men har vurdert vakuumpakking.

Vakumpakker har jeg, men er det hensiktsmessig å bruke på det med mindre man skal fryse ned en masse på en gang?

Hva annet er reker fint til som agn?

bruker ziplock poser jeg også til reker. har vel ca 7-8 hekto i hver pose. råreker gruser kokte til det meste,men ikke alt.

Høres ut som jeg skal samle inn litt råreker da. ;) er de å få tak på også vinterstid langs land?

Når er kokte reker bedre enn rå reker? Utenom til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo får litt varierende størrelser,betaling er som regel ei flaske braastad fløte i ny,og ne....fiskern er sånn litt utti familie :)

Kjekt med den typen ;) hvor lenge er rekene holdbare som agn på frysen? Har en gammel kollega som dreiv rekefiske, men nå har sønnene tatt over og har noen trålere. Han hadde med seg fantastiske reker på jobb av og til når har var nedom når sønnen kom inn med fangst om morgenen.

Får muligens tak i et spann eller 3 der om jeg spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de blir sjeldent gamle i min fryser,men har vel fisket med 3-4 måneder gamle reker uten att jeg har merket noe kvalitetsfall. hodene blir som nevnt tidligere av en kollega,svarte. men fisken virker ikke å ha noe problemer med det...snarere tvert imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.