Gå til innhold
Fiskersiden

Canon dyprigg


Iggern
 Share

Recommended Posts

Personlig liker jeg å ha flere skjermer, og ser ikke nødvendigvis det store behovet for skjermer over 5" så lenge man har flere. Pt har jeg riktignok en 8,4" og en 9" i tillegg til min 5", så praksis og teori henger ikke helt sammen.

Du får 2-3 HDS 5 for prisen av en HDS 8. To HDS 5 gir deg større total skjermflate enn en HDS 8. Samtidig står du litt friere med tanke på hva som skal vises på hvilken skjerm, og har en reserve om ting skulle gå til helve... Den primære fordelen med HDS 8 er i mine øyne at skjermen blir høyere, som gir bedre relativ oppløsning (skjermens høyde vs vannsøylen). For all del, desto større desto bedre, men med nettverksmulighetene du har på moderne utstyr kan flere "små" være vel så bra som en stor.

Avstand fra der du er, til der skjermen er, og synet ditt, kan være avgjørende. Hvis jeg fisker fra akterdekket (spinn- og vertikalfiske) setter jeg HDS 8 til å vise hele vannsøylen og HDS 5 bruker jeg zoom på for å blåse opp den delen av vannsøylen jeg faktisk fisker i.

Vær obs på at ikke alle modellene jeg nevnte i innledningsvis i denne tråden har fulle nettverksmuligheter. For enheter som er "stand alone" blir tingene litt annerledes, men du kommer fortsatt langt med en 5" så lenge den er i 4:3 format. 5" i widescreen-liknende formater synes jeg blir for små, med slike formater går min personlige komforgrense på 7".

Jeg vil forresten påstå at pelagisk trolling IKKE er enkelt bruk. :)

(Jeg setter "små" i klammetegn fordi du får mindre skjermer enn 5".)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.