Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første tur med feeder i (drammens)ælva


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Pappaperm er over og hverdag med jobb og pendling har klasket sin klamme hånd i fjeset mitt denne uken....

...men i dag passet det seg slik at jeg fikk noen timer til overs og da bestemte jeg med kjapt for å prøve lykken med feederen i ælva. Håpet var å lure en vinterstøl stam eller vederbuk. Har hatt noen turer tidligere år i januar uten særlig resultat så trua var ikke helt på topp, men gledet meg uansett.

imagejpg2_zps0cf23480.jpg

Satt meg først her. Ikke testen denne plassen før, men teorien oppe i hodet mitt var at dyprenne går på denne siden av ælva og at det ville være noen fine, litt dypere plasser mellom brukarene hvor stam og buk varmer seg i kulda. Mulig de gjorde det, men reke vil de ikke ha :lol:

imagejpg3_zpsbb1a09c8.jpgReke var som nevnt mitt agn i dag, pleier å funke bra til hvitfisken i ælva.

Flyttet meg etterhvert til en plass litt lenger oppstrøms og på motsatt bredd. Her pleier jeg å ha bra fiske om høsten, men redd plassen er litt grunn nå som ælva er på det kaldeste, men gav det et forsøk.

imagejpg4_zps1cae64fe.jpg

Her var det like stille som forventet, men greit nok, idag var det viktigste å kjenne på litt "sommerfiske" midt i januar :D

God helg!

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai. Ser du tar sjansen på å hisse på deg lakseutvalget i Nedre Eiker ;)

Har ikke fiska selv på denne siden av nyttår, men det er planen på søndag. Da skal Bergsvannet til pers igjen

Hehe, ja, tar sjansen! Håper at jeg skal kunne snakke fornuftig med de om de kommer, men etter hva jeg har hørt fra andre så kan visst det være en utfordring....

Bergsvannet blir nok spennende, håper på en tur etter gjedda der selv snart. Lag en rapport a, om det blir noe fangst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rapport! Ikke hver dag man ser noen som serverer reke salat i feedern. :)

Hehe, neida enig i det, men har funket fint tidligere :) Blir jo som å løsfore med noen store "freebies". Pleier stappe den full av hode og haler. Har også brukt mer tradisjonelt fòri den på samme plassen, grunnfor med partikler osv, men ikke merket noe særlig forskjell i fangst av stam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.