Gå til innhold
Fiskersiden

Kystringbuken beit endelig


Sebrinaldo
 Share

Recommended Posts

Igår natt fikk jeg endelig den etterlengtede kystringbuken. Jeg begynte å lete etter denne allerede sent i oktober, og har siden det tilbrakt 16 kvelder og netter liggende på flytebryggene å snu på tangblader. Jeg har sett mange og fisket på mange hver gang, men de har bare ligget å ledd av hele opplegget mitt. De har ikke rørt seg i det hele tatt, til tross for all bankingen av både agn og splitzhaggel i tryne på dem. Akkurat som om de var i dvale eller noe. Det har blitt lurt opp et par stykker i de kalde månedene, men jeg klarte ikke å lure noen som helst..

Igår kl kvart på 11 om kvelden tikket det inn en melding fra JOFL om at NÅ biter de!! Han hadde fått 3/3 og pyntet litt på sin egen nrek. Det tok meg 2 timers betenkningstid før jeg bestemte meg for å hive meg på sykkelen å frese ut til flytebryggene, til tross for at det var skole dagen etterpå. Kl hall 2 var jeg fremme, og ganske nøyaktig 5 min etter jeg ankom stedet spotta jeg den første geleklumpen. De kokte rekene mine hadde vært såpass mange ganger inn og ut av fryseren at de bare smuldret opp da de kom i kontakt med vannet. Fangte raskt en strandreke i håven, og satt halen av den på kroken. Senket ned og PANG! Den tok på direkten! Fast fisk og opp på land med den 5,7g tunge busen.. Etter det følgte selvfølgelig et seiersbrøl som gjorde opp for alle turene jeg hadde mislyktes. Hvis det var noen som sov på denne plassen, så kan jeg trygt si at de ikke gjorde det lenger..:P fikk fisket på flere etterpå, men da var det samme reaksjon på de som alle de andre gangene..

Nå venter jeg på at de store skal bite :P

post-30117-0-61569900-1422662594_thumb.jpost-30117-0-65273900-1422662678_thumb.jpost-30117-0-46313400-1422662694_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, og fortjent! :) var ute i går, og spotta 7 stk på en time, alle sammen 7-8g ( fanga den ene med håv etter den datt av kroken, den var 8, 2g og ) . Var tidlig i går kveld, 9-10, men fikk 2 til å ta, men mista begge i lufta. Si ifra om du skal ut igjen, så får vi ta en 10+ :)

PS, reise ut i morgen kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.