Gå til innhold
Fiskersiden

SØ-plasser i Oslofjorden/Drammensfjorden


zober
 Share

Recommended Posts

Noen forslag til gode SØ-plasser i Oslofjorden event Drammensfjorden(må ikke være for langt og gå pga gangproblemer)

Har vært på/bruker Fornebu, Kalvøya, Elnestangen, Spirabukta, Hvalstrand...

Noen med gode forslag til steder det er god mulighet til og komme i kontakt med fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NJFF hadde et kart over SØ-plasser i Oslofjorden som faktisk var meget bra. (De fleste av plassene mine var i hvertfall med der, uten at det egentlig behøver å si så veldig mye....) Men de har rotet rundt med nettsidene sine så linken jeg hadde fungerer ikke lengre. En telefon eller mail dit kan være verdt bryet, legg gjerne ut resultatet hvis du tar kontakt med de.

Ellers er mitt inntrykk at nå på vinteren handler de primært om å finne det varmeste vannet, mer enn at det skal være perfekt leopardbunn etc. Følg med på YR og vindretningen, og ta med et lite termometer så du kan sjekke selv. De ørretene jeg har vært i kontakt med de siste to månedene (ikke mange dessverre) har alle vært på steder hvor vannet har vært varmere enn resten av fjorden. Slik holder det seg gjerne til en bit ut i mars, og selv da kan temperatur være avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.