Gå til innhold
Fiskersiden

Gladsak? Nope :(


villlax
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det kommer fram mye og interessant info i alle trådene.

Tja, hva som er interessant er vel streng tatt himmelvidt ;) Hvorfor la vær og poste?

Ellers er jeg enig med at det kunne vært e underform el lign. ;)

Om alle er sportsfiskere opplyst og lei "den der evige oppdretts diskusjonen"? Tja. Det var ikke lenge siden det var debatt her inne ang % villfisk i for til oppdrettsfisk. Da var det en som rekte opp hånden og spurte, spiser oppdrettslaksen villfisk?, trodde den spiste pellets jeg. :)

Såklart er det bra med diskusjon, det er antall tråder som er irriterende. Jeg er også interessert i oppdrettsdebatten og leser gjerne det de forskjellige partene har å si, men når turrapporter og annet snacks her på forumet forsvinner fordi det kommer en ny tråd hver eneste gang noen har skrevet noe om oppdrett er det noe veldig feil.

Endret av PeterSL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen ting som forsvinner fra forumet på grunn av mange tråder angående oppdrettsproblematikken.
Øvrige tråder blir jo skjøvet nedover i listen over siste innlegg, men de ligger jo fortsatt i listene for hvert underforum.

Om dette er for plagsomt bør de som synes det ta kontakt med forumets admin, og de som styrer det med forumets utforming og utseende, jeg skal være den første til å stille meg bak et forslag om eget underforum for miljø og oppdrettsproblematikk.
Noe jeg synes er på sin plass også på en sportsfiskeside da problematikken til syvende og sist vil være veldig utslagsgivende for hvorvidt vi også i framtiden kan bedrive vår hobby.
Når jeg sier vår hobby, så gjelder det ikke bare laks og sjøørretfiske, etter hvert som miljøet brytes ned vil det også sette spor som blir merkbare for både artsfiskere, microfiskere og andre deler av sportsfiskemiljøet, husk det!

Det nevnes også 'min' historie, og at det vises til at politikerne er oppegående osv, vel, det gjenstår å se, men husk også at måten det har blitt postet linker, mediesaker og øvrige publikasjoner her på forumet indirekte har en del av æren for at vi i det hele tatt har blitt hørt, det i seg selv bør jo være en stor pekepinn på hvor stor verdien av å poste mange tråder om problematikken er.

Håper for øvrig at så mange som mulig får med seg dette, og at det kanskje også er med til å skape mer engasjement blant brukerne for sitt eget nærmiljø.

Så får den enkelte vurdere verdien av det i forhold til at turrapporter og annet blir skjøvet nedover på lista over siste innlegg, jeg kan i hvert fall garantere at det i fremtiden vil bli mindre turrapporter å både skrive og lese om hvis ikke positive ting snart begynner å skje rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen ting som forsvinner fra forumet på grunn av mange tråder angående oppdrettsproblematikken.

Øvrige tråder blir jo skjøvet nedover i listen over siste innlegg, men de ligger jo fortsatt i listene for hvert underforum.

Om dette er for plagsomt bør de som synes det ta kontakt med forumets admin, og de som styrer det med forumets utforming og utseende, jeg skal være den første til å stille meg bak et forslag om eget underforum for miljø og oppdrettsproblematikk.

Noe jeg synes er på sin plass også på en sportsfiskeside da problematikken til syvende og sist vil være veldig utslagsgivende for hvorvidt vi også i framtiden kan bedrive vår hobby.

Når jeg sier vår hobby, så gjelder det ikke bare laks og sjøørretfiske, etter hvert som miljøet brytes ned vil det også sette spor som blir merkbare for både artsfiskere, microfiskere og andre deler av sportsfiskemiljøet, husk det!

Det nevnes også 'min' historie, og at det vises til at politikerne er oppegående osv, vel, det gjenstår å se, men husk også at måten det har blitt postet linker, mediesaker og øvrige publikasjoner her på forumet indirekte har en del av æren for at vi i det hele tatt har blitt hørt, det i seg selv bør jo være en stor pekepinn på hvor stor verdien av å poste mange tråder om problematikken er.

Håper for øvrig at så mange som mulig får med seg dette, og at det kanskje også er med til å skape mer engasjement blant brukerne for sitt eget nærmiljø.

Så får den enkelte vurdere verdien av det i forhold til at turrapporter og annet blir skjøvet nedover på lista over siste innlegg, jeg kan i hvert fall garantere at det i fremtiden vil bli mindre turrapporter å både skrive og lese om hvis ikke positive ting snart begynner å skje rundt om.

De forsvinner ikke nei, men jeg orker ikke gå gjennom hvert eneste av de 30+ underforumene for å se om det er kommet noe nye gøye diskusjoner eller tråder. Det er jo en side for sportsfiskere, og jeg synes derfor at turrapporter, tips og triks og annet bør ha en særstilling fremfor politiske diskusjoner. Jeg er absolutt for at vi skal snakke om oppdrettsnæringen her på forumet, og jeg deltar innimellom selv også, men det går vel an å poste flere nyhetssaker i en tråd? Det ligger ektremt mange "O-laks-nyhetstråder" der det ikke er et eneste innlegg annet enn trådstarterens.

villax er en av de som knapt bruker forumet til noe annet enn å poste artikler og leserinnlegg rundt oppdrettsnæringen. (Veldagt bilde av villax sine 5 siste tråder). Hvor stor effekt tror du at det har at du poster dette her inne? Kanskje dette hadde passet bedre på et politisk forum?

Det er absolutt ikke meningen å angripe noen, men jeg synes at det i det siste har blitt alt for mange slike tråder. Sportsfisket har nærmest havnet i skyggen av oppdrettsnæringen her på forumet.

post-27340-0-64691000-1425264010_thumb.p

Endret av PeterSL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart, hvis man ikke gidder å åpne underforumene og samtidig forventer å finne de trådene som interesserer seg blant de 5 linkene til siste innlegg og nye tråder så sliter man.

Men jeg har startet en ny tråd med avstemming, så får vi se om de som styrer forumet vil gjøre noe med det:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/70589-kan-vi-faa-et-eget-underforum-for-nyheter-i-forbindelse-med-miljoe-og-oppdrettsproblematikk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det bra med diskusjon, det er antall tråder som er irriterende. Jeg er også interessert i oppdrettsdebatten og leser gjerne det de forskjellige partene har å si, men når turrapporter og annet snacks her på forumet forsvinner fordi det kommer en ny tråd hver eneste gang noen har skrevet noe om oppdrett er det noe veldig feil.

Ja. Men som sagt tidligere er din frustrasjon noe du får melde inn til driverne her inne. Og veldig bra du syntes det er en nyttig diskusjon. Som maskinisten skriver, dette gjelder ikke bare laksefiskere, dette gjelder ALLE. ;)

"villax er en av de som knapt bruker forumet til noe annet enn å poste artikler og leserinnlegg rundt oppdrettsnæringen. (Veldagt bilde av villax sine 5 siste tråder). Hvor stor effekt tror du at det har at du poster dette her inne? Kanskje dette hadde passet bedre på et politisk forum? ".

Kan love deg. Mye av dette blir sendt rett til Løvebakken ;)

Forøvrig : (Postmottak-NFD@nfd.dep.no)

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.