Gå til innhold
Fiskersiden

Kan vi få et eget underforum for nyheter i forbindelse med miljø og oppdrettsproblematikk


Nytt underforum  

38 stemmer

  1. 1. Er det ønskelig med et nytt underforum for miljø og oppdrettsproblematikk?

    • Ja, gjerne
    • Nei, det er bra som det er nå
    • Nøytral


Recommended Posts

To whom it may concern:

Kan vi få et nytt eget underforum for nyheter i forbindelse med miljø og oppdrettsproblematikken, da det ser ut til at flere av forumets medlemmer synes at alle postene i nyheter tar for stor plass og er til stor irritasjon osv..?

Det er også ønskelig at poster i et eventuelt nytt forum ikke forskyver de mer fiskerelaterte sakene i ''latest posts'' og ''recent topics''

Endret av maskinisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig forslag !!! som gagner oss alle sammen og som gir litt fred oss i mellom :) dog , og etter min mening burde ikke nye tråder relatert til formålet komme som siste emnet på sidene, slik Maskinisten nevner. Da kan de som ønsker å lese trådene - sjekke siste nytt se direkte i evt. underforum

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forumet til bio.no (spør en biolog) har de et underforum for naturvern generelt som heter "vaktbikkja". Frykter jo at andre saker blir undertrykt av oppdrettssaker, slik at de heller burde postes i sine underforum.

Så da vet jeg ikke heeeelt, men et nyt underforum hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg synes også de som bare legger ut en link heller kan bruke eksisterende tråder enn å starte nye " .

Er blitt foreslått mange ganger tidligere , men aldri respektert. Vi alle bryr oss om miljø, selv om man kan være kritisk til kommando soldater , så finnes det behov for disse også ( så sant man kan ha 1 viss kontroll ) . Derfor startet jeg denne tråden en gang i tiden. Har ikke noe i mot de som kjemper for saken , men når kampen overskygger fiskersiden , og med " allt for mange dart med ekstremist touch " , vel , da konkluderer mine få grå at de ektremister kaprer 1 side som er ment for fiske entusiaster...

Begynner nesten å minne meg om tiden jeg var engasjert ( da mener jeg engasjert ) innen dyrebeskyttelse . Oppdaget ganske tidlig at de mest ekstreme ( de fleste ) var mer opptatt av å hate oss mennesker en av å beskytte dyra.... Ekstremisme gagner ingen ...

Edit : Når det gjelder dyrebeskyttelse har jeg 2 søstre ( Advokater ) på G. Canaria som svetter av seg ektremistene , selv om jeg betrakter dem selv som dyrevern ekstremister ( mine søstre, gærninger) Men , men : Hadde det ikke vært for oss " gærninger" hadde vi fortsatt klatret på trærne og som primater ....

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt primatar. ;)

http://nn.wikipedia.org/wiki/Primatar

Ja, vi er det ;) Me få prøve å gjøre det beste ut av det . Tenker 1. og fremst på våre poder - etterkommere :) Ja, vi er like når v snakker om biologi og krop. Det eneste som skiller oss er vår hjerne og måten å bruke det på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fokus på miljø og oppdrettsnæringen er viktig det, men at et sportsfiske forum nesten utelukkende skal bestå av diverse linker fra nyhetsartikler om lakselus, opdrett og rømninger; nææ. Jeg overdriver litt, men jeg har faktisk kommet inn på forumet flere ganger den siste måneden hvor alle "siste innlegg" er innenfor laks og oppdrett.

Om de som står for mesteparten av dette begynner å samle ting litt i egne tråder så er mye gjort. Jeg syntes iallefall det er litt trist, og det hjelper vel definitivt ikke med å øke aktiviteten på forumet.

Edit: Leste ikke de andre svarene før jeg skrev, så jeg ser at det er litt gammelt nytt her.

Endret av arobo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på miljø og oppdrettsnæringen er viktig det, men at et sportsfiske forum nesten utelukkende skal bestå av diverse linker fra nyhetsartikler om lakselus, opdrett og rømninger; nææ. Jeg overdriver litt, men jeg har faktisk kommet inn på forumet flere ganger den siste måneden hvor alle "siste innlegg" er innenfor laks og oppdrett.

Om de som står for mesteparten av dette begynner å samle ting litt i egne tråder så er mye gjort. Jeg syntes iallefall det er litt trist, og det hjelper vel definitivt ikke med å øke aktiviteten på forumet.

Edit: Leste ikke de andre svarene før jeg skrev, så jeg ser at det er litt gammelt nytt her.

Da er vi flere som mener det samme! :) Preach the word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 90 % av de som er stemt sier ja. Hva venter redaksjonen på ?? Ja, jeg er selv dritt lei O-laks spam diare som kaprer 2. nyheter som gagner oss sportsfiskere , som er eller er i ferd med " å ha vært" bidragsytere til fs.

Bernt : Sett i gang med underside snarest det lar seg gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk orker å hisse seg slik opp over ganske uskyldige skriverier. Jeg er selv opptatt av problemene rundt O-næringen. Jeg setter også pris på å få det som blir skrevet rundt dette her i forumet, så jeg slipper å lete selv. Jeg leser ikke alt men det er fint å ha som et slags breakpoint to til tre ganger i uken. Det er forøvrig viktig som andre har sagt, at man prøver å ikke la følelsene ta overhånd. Så det som blir postet holder sånn noelunde kvalitet, slik at man kan ha en vettug diskusjon rundt det hele. Kort sagt kvalitet fremfor kvantitet. At anadrome fiskene laksefisk sliter mange steder langs kysten vår på grunn av O-næringen handlinger er helt klart. Men det finnes også andre syndere som kanskje burde fått litt mer plass i diskusjonen.

Men uansett på grunn av mengden stoff vil det nok være naturlig at denne typen stoff får seg sitt eget underforum så kan de som vil gå dit, og de som ikke vil kan la det være.

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Out of sight... out of mind".

Sikkert også det kyniske korttenkte politikere har levd etter i alle år samtidig som skadevirkningene har skjedd under havets overflate.

Få det bare i skjul så slipper vi å bry oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Out of sight... out of mind".

Sikkert også det kyniske korttenkte politikere har levd etter i alle år samtidig som skadevirkningene har skjedd under havets overflate.

Få det bare i skjul så slipper vi å bry oss...

Er det så fælt at vi ønsker at dere kan samle trådene rundt politikk og oppdrett i én kategori? Disse diskusjonene har vært spredt over så mange tråder at det har til tider har tatt totalt over forumet.

Jeg har ingenting imot at folk diskuterer og deler info rundt dette, men det får være grenser for hvor stor plass det må ta. Det er ikke rart det går nedover på aktiviteten her på forumet når folk blir møtt med 29 nye tråder der 2-3 gjengangere spyr ut artikler om hvor jævlig oppdrettsnæringen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nå!

Uten ønsker om å være kranglete eller kverulant , men slike tråder vises fortsatt i " Nylige oppdrettede emner" noe som fortsatt er med på å undergrave - viske bort potensielle lesere - bidrags yttrere av siden . Meningen er å "kapre ennå flere sportsfiskerfiskere " til å dele sine opplevelser som sportsfiskere. Misforstå meg rett : Jeg er også opptatt av miljø og at det håndteres rett , bærekraftig og riktig, dog bør det ikke kun gjelde fisk med fet finne !! Mange av disse innlegg minner meg om den tiden jeg var involvert i dyrevelferd inntil jeg oppdaget at de fleste i gruppa var mer opptatt av å hate oss mennesker , en å beskytte dyra.

Mange av disse innlegg legges frem av laksefiskere som ønsker å beskytte fremtiden for villlaksen og ikke minst fisket de selv liker ( noe jeg forstår) Har truffet mange av disse : De fleste river av gjellene på disse med 1 gang fangsten er trygd på land. Jo mer moral , desto mer dobbelt moral.

Derfor er jeg fortsatt den dag i dag stolt av å ikke ha villaks som art på min samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan gjerast noko med, Martin. :)

Når du er inne på "Nytt innhold", kan du i margen til venstre finne knappen "Filtrer på forumer". Då kan du huke av alle dei foruma du vil skal vise i "Nytt innhold". Om du hukar av på alle unntatt "Miljø", vil ikkje trådar frå denne forum-delen vise på din "Nytt innhold". :)

Dette vil sjølvsagt berre gjelde for kva trådar og emner den enkelte får opp i sin eigen "nytt innhold", og alle besøkande og medlem kan velge sjølv kva dei vil ha i sin "feed".

post-6275-0-98096100-1426953457_thumb.jp

post-6275-0-21613700-1426953474_thumb.jp

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg skrev ? Det hjelper ikke å legge til1 underforum relatert til miljø og O Laks saker , om den ikke respekteres!!!

Fortsatt får vi Olaksspam diarre i flere tråder som egentlig burde har havnet under miljø... " Gladlaksen" Please : Respekter forumet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt is i magen nå Martin, Glalaksen har vel svart på en tråd som ikke enda er flyttet over til miljø forumet, de andre postene av Glalaksen de siste dagene omhandler ikke i noen form det du kaller spam og diarre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.