Gå til innhold
Fiskersiden

Første Sjøørreten er dratt opp


Recommended Posts

Da har jeg fått min første sjø ørret i år og noensinne.

Det var utrolig gøy når han beit på og ikke hadde samme planer som meg.

Jeg hadde ikke store håpet egentlig når det var litt små surt og kaldt. Men feil tok jeg gitt, en sjø ørret på 735 g fikk jeg opp og dette ga virkelig blod på tann. nå skal jeg snart ut å fiske igjen vet jeg.

Har du fått opp din første for i år enda?

post-29955-0-54383000-1425845873_thumb.j

post-29955-0-21957100-1425845878_thumb.j

post-29955-0-15307500-1425845884_thumb.j

post-29955-0-01533900-1425846085_thumb.j

Endret av Sven Øyvind Svendsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, har fått några havsöringar här nere i Blekinge, längst ner i Sverige, senast igår blev det en havsöring på trolling. 55 cm 1,7 kg. Smakade utmärkt till söndagsmiddag. Skar den i kotletter, salt citronpeppar, stekt i smör o serverad med potatis o kall vit sås på grädde, gräddfil, majonnäs, bostongurka, senap salt och peppar.

Fisket längs strandpromenaden i Karlshamn har varit osedvanligt bra i vår och det har fångats fiskar på upp till 6,9 kg från land.

Fortsatt skitfiske !! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, har fått några havsöringar här nere i Blekinge, längst ner i Sverige, senast igår blev det en havsöring på trolling. 55 cm 1,7 kg. Smakade utmärkt till söndagsmiddag. Skar den i kotletter, salt citronpeppar, stekt i smör o serverad med potatis o kall vit sås på grädde, gräddfil, majonnäs, bostongurka, senap salt och peppar.

Fisket längs strandpromenaden i Karlshamn har varit osedvanligt bra i vår och det har fångats fiskar på upp till 6,9 kg från land.

Fortsatt skitfiske !! :thumbsup:

1,7 er ikke dårlig :thumbsu: det hadde vært kult å få en gang.

Vi skal jo ha sommer ferien i Hunnebostrand, så kanskje det er noe større der.

happy fishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havsöringsfisket är något alldeles särskilt, så du kommer att bli fast nu när du lyckats med din första!

Du kan säkert hitta stora havsöringar både i Norge och längs Svenska västkusten. Men kanske inte riktigt så grova som vi har här nere, de flesta jag fångar är säkert hemmahörande i Mörrumsån som håller en ganska storvuxen stam av både havsöring och lax. Även Emån på svenska ostkusten tenderar att generera storvuxen öring. Så även om jag gärna skulle åka till Norge för att fiska andra arter så är jag nog ganska nöjd med fisket efter havsöring och lax här på hemmaplan, däremot är ju torsken löjligt småvuxen här nere hos oss......

Grattis till första öringen, det kommer säkert att bli fler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Min mening er at ingenting er som å ha en ørret med dødsangst i andre enden av snøret.

Jeg tok min sjøørret nr 42 hittil i år sent på ettermiddagen i dag.

I dag var den vanskelig og beita nesten bare på børstemark, børstemark imitasjonene lå trygt hjemme, men en 18 grams blank Toby sluk med pattegrisen dinglende ca 25 cm foran ble for mye for en lang, tynn, utgytt, men vakker blank sjøørret som selvfølgelig fikk leve for å spise seg stor og fet og lage masse nye sjøørreter vi kan fiske på :)

Keep Fishing og husk å la de små og tynne leve, de er ikke god mat og trenger en sesong eller to med mat og gyting :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til forumet :mobile:

takker

Grattis :)

takker

Gratulerer :)

Min mening er at ingenting er som å ha en ørret med dødsangst i andre enden av snøret.

Jeg tok min sjøørret nr 42 hittil i år sent på ettermiddagen i dag.

I dag var den vanskelig og beita nesten bare på børstemark, børstemark imitasjonene lå trygt hjemme, men en 18 grams blank Toby sluk med pattegrisen dinglende ca 25 cm foran ble for mye for en lang, tynn, utgytt, men vakker blank sjøørret som selvfølgelig fikk leve for å spise seg stor og fet og lage masse nye sjøørreter vi kan fiske på :)

Keep Fishing og husk å la de små og tynne leve, de er ikke god mat og trenger en sesong eller to med mat og gyting :)

hei og takk. 42 stk er jo litt mer en den ene min så langt. Jeg har vel ikke så mye tid til å fiske men benytter den tiden som fins til overs. jeg prøvde en knall orange toby men den ville de ikke ha. Vet ikke hva den het den som ble "middag" men kalde farger funket. Ørreten gikk rett i panna når jeg kom hjem og den ble veldig god.

Jeg tar ikke opp "slips" som noen kaller det. Eller har ikke planer om det når det kommer noen. Takk for at du tok deg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.