Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Hei,

Tenkte meg en tur forbi noen flotte fiskevann i Gloppen i midten av april.

Er det noen her som vet hvordan det er å fiske ørret i f.eks Jølstervatnet, Bergheimsvatnet eller Breimsvatnet på denne tiden?
Det har vel skjedd at det ligger is på vannene i april, men tror ikke det er tilfelle i år?!

Snøsmelting er vel største utfordring?
Jeg vet mai er en god måned, og at jeg kanskje er litt tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med atterhald om feil: i Gloppen er sesongen 15.mai til 15.september. Unntaket er Breimssona. Der kan du fiske heile året med unntak av strekket mellom brua på Reed og kommunegrensa i Votedalen,sjekk med G-sport på Sandane eller Gloppen fiskeadministrasjon kva datoar som gjeld for 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med atterhald om feil: i Gloppen er sesongen 15.mai til 15.september. Unntaket er Breimssona. Der kan du fiske heile året med unntak av strekket mellom brua på Reed og kommunegrensa i Votedalen,sjekk med G-sport på Sandane eller Gloppen fiskeadministrasjon kva datoar som gjeld for 2015.

Takk for svar. Var vel Bergheimsvatnet som var mest aktuelt. Det er en del av Breimssona, men kanskje ikke åpent hele året. Det er jo på strekningen du mener, selv om det ikke er rennende vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nytt år og nye muligheter! :)
Det ble ikke fiske i fjor da jeg var for tidlig ute i forhold til fiskekort.
I år går turen til Nordfjord rundt midten av juni. Det er noe seint i forhold til snøsmelting, men om jeg er heldig skal det vel være mulig å lure noen ørreter i området rundt Bergheimsvatnet på den tida også? Mulig man bør prøve Votedalselva og Storelva i tillegg til vannet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.