Gå til innhold
Fiskersiden

Et Ørreteventyr under middnattsolen..


 Share

Recommended Posts

Takk for det Ole Slora, du får komme deg oppover og prøve :)

Forstår ditt synspunkt Erik, og respekterer det, men når man skriver blogg..som vel og merke er til for og glede andre lesere, er man ganske avhengig av og reklamere for det, iallefall i oppstartsfasen, kunne sikkert ha laget en C&P variant, men ser allikevel ikke helt problemet med og lese inlegget direkte fra bloggen, er jo det den er til for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du annonserer for ditt eget produkt, nemlig bloggen din. Ved mindre du betaler for dette, er du på kanten av forumets regler.

Jeg har selv en blogg, og bruker innhold fra den her på forumet. Jeg har full forståelse for ønsket om å generere trafikk på bloggen din, men dette er altså ikke helt måten å gjøre det på i mine øyne. I mine øyne er poenget å få lesere på det jeg skriver, og det oppnår du ved å legge innholdet her på forumet. Personlig lager jeg rapporten på egen blogg og lar den ligge der en stund. Når trafikken dabber av, legger jeg rapporten her slik jeg gjorde tidligere i dag med en rapport som har ligget på bloggen min en snau uke. Dermed bidrar man til et levende forum, som igjen drar lesere til ens materiell.

Legg gjerne bloggadressen i signaturen din, slik jeg har gjort. Ved å delta på forumet, vil du generere trafikk til bloggen din via dette, men du må nok ha litt fler enn seks innlegg på de årene du har vært medlem før folk blir nysgjerrige nok til å trykke på en link i signaturen din. ;)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ditt synspunkt Erik, og respekterer det, men når man skriver blogg..som vel og merke er til for og glede andre lesere, er man ganske avhengig av og reklamere for det, iallefall i oppstartsfasen, kunne sikkert ha laget en C&P variant, men ser allikevel ikke helt problemet med og lese inlegget direkte fra bloggen, er jo det den er til for.

Problemet med din måte å gjøre det på er at du også åpner veien for de som har reklame på den bloggsida du bruker. FS har annonsører som sin inntektskilde, og disse ser ikke med velvilje på gratispassasjerer. Om du kopierer og limer inn dette i en tråd i fiskersiden i stedet, så blir det bare ditt innlegg, uten reklamen som følger med på siden du har bloggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktiv tilbakemelding, var ikke klar over dette med reklame..men da vet man det, fort gjort og bli ivrig i jakten på nye lesere ;)


Et ørreteventyr under middnattsolen..

1942613-7-1427461461330.jpg

De fleste forbinder Sørøya med havfiske, men det mange ikke vet er at den store øya kan by på over 900 ulike fiskevann, de fleste inneholder et rikt utvalg av både ørret og røye, for den utålmodige er det ikke nødvendig med mer enn 30 minutter fottur fra veien mellom Hasfjord og Breivokbotn her finner man Hasfjordvannet, et relativt langgrunt vann med steinete bunn.

For den mer rutinerte vandreren er utgangspunktet parkeringen ved Dønnesfjord, og 1-2 timers gange innover øya et fantastisk alternativ, det finnes flere gode fiskevann i dette området, det første vannet man kommer til etter litt over en times gange er Vegvatn, dette er et meget godt fiskevann uten naturlig reproduksjon, men det settes årlig ut store settefisk, andre vann i nærområdet er Jutulvatnet, Gjertrudvatnet, og Mattisvatnet. Alle disse vannene kan by på gjennomsnittsørrelse på over kiloen, men i de varmeste sommermånedene kan vanntemperaturene stige over 20 grader, i denne perioden anbefales sluk eller mark og dupp.

1942613-7-1427461484647.jpg

Ifølge Mats Odden, som er fiskegiude på Hasfjord villmarksopplevelser er den soleklare favoritten en 10 grams møresild i kobber, denne fisker absolutt best på de fleste vannene, men mange av vannene er langgrunne og lett og sette fast, så pass på og pakk ned noen ekstra av disse. På flere av vannene tas det årlig ørret på 4-5 kg, mens den største som er rapportert angivelig skal ha vært over 7 kg.

På vinteren kan man også pakke pilkesekken og isboret og begi seg inn i fjellheimen, isfisket her er nemlig også utrolig bra, og det sies at vannene inneholder ca 50/50 med ørret og røye, hvis vinteren har vært stabilt kald kan isen faktisk ligge helt til juni, så her er det muligheter.

1942613-7-1427461833142.jpg

Ved avmarsj fra dønnesfjord bør man passe på og holde mot venstre fra parkeringen, for mange kan det være fristende og ta veien rett opp, men du kan da regne 3 timer før du er fremme og har fått tilbake pusten.

Søringskortet fås kjøpt i dagligvareforretninger på øya og koster kr 215 for 3 dager..alternativt kan man kjøpe via mobilen eller på nett her:

1942613-7-1427461877601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Mente ikke å være stygg mot deg, men vi vil gjerne beholde dette forumet som en gratis møteplass og infokilde.

Dette var flotte greier, leseverdig og mye info. Hvis du vil ha lesere til din egen blogg, så er dette måten å gjøre det på.

litt offtopic, sørøya er også en av de beste områdene i norge for harejakt, for de som er intr. Har ikke fiska der, men har vært rundt øya som yrkesfisker, og det er mye natur i området. Bl a en stor bestand av havørn, når det er litt vestlig vind så kan man se de sveve på vinden langs vestsida av øya

Post gjerne slike rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.