Gå til innhold
Fiskersiden

Stella 3000 FI


matsb
 Share

Recommended Posts

Har som topic sier, en Stella 3000 FI som jeg bruker 0.14 braid på.

Denne har en kapasitet på 210m med 0.25mm.

Problemet er at den bygger mer mot toppen av spolen enn i bunnen, så det blir ujevnt, og jeg får ikke maksa ut av snella.

Hvor mye jeg mister i kastelengde er uvist, men det er mer ett irritasjonsmoment.

Noen som vet om det er noen "metallskiver" man kan legge under inn under spolen, så spolen kommer litt "høyere" og påspolinga av snøre vil bli jevnere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å justere spolehøyden med shims, vet ikke hva disse skivene/shimene er laget av på din snelle, du kan jo ta av spolen og se hva disse skivene/shimene er laget av, evt. kan du jo høre med butikken der du kjøpte snella.

Er du sikker på at du ikke har mistet en sånn shim/skive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mer nysgerrig ang. den snella di, fant en link her, ser det er beskrevet at de skivene for justering av spolehøyde er laget av karbon.

Scroll ned og se punkt 4.

http://www.plat.co.jp/english/shimano/Bargain_STELLA/stella.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivene er allerede montert i snella di og kanskje det fulgte med ett par ekstra i esken?

Snella skal fra fabrikk være satt opp med rett antall skiver for å gi jevn fylling på hele spolen.

Man legger til ekstra skriver for å få mer fylling på bakre del av spolen, eller tar av skiver for å få mer fyllingsgrad framme på spolen. (som det tilsynelatende later til at du allerede har av en eller annen grunn....)

Jeg råder deg til å ta kontakt med din forhandler.

Vedlagte bilde i linken viser ikke akkurat din snelle, men justeringa foregår på samme måte hos deg. http://www.wmi.org/multi_boards/other_topics/message.html?message_id=334288


Ble litt mer nysgerrig ang. den snella di, fant en link her, ser det er beskrevet at de skivene for justering av spolehøyde er laget av karbon.

Scroll ned og se punkt 4.
http://www.plat.co.jp/english/shimano/Bargain_STELLA/stella.htm

De var i hvert fall det på Stella for 10 år siden ja ;)

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shims, eller såkalte "washers" fulgte med, etter en grundigere leteaksjon etter boksen som snella kom i ! Festet på ett par av disse å nå spoler den på snøret mer jevnt :)

Aldri forstått "teorien" som sier at man trenger fler "washers" jo tynnere sene man bruker, men det stemmer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.