Gå til innhold
Fiskersiden

Camping/annat boende runt Kristiansand?


Sydsvensk
 Share

Recommended Posts

Hej Norge!

Som många andra svenskar har jag fått erbjudande om arbete i vårt vackra grannland, närmare bestämt i området runt Kristiansand.

Bolaget erbjuder hjälp med boende, man jag har en känsla av att jag skulle trivas bättre nära naturen.

Kanske plats för husvagn med tillgång till el, dusch och toalett...... utan att det kostar skjortan.

Ligger det nära fiskevatten så är det ju ännu bättre....

Har ni några tips på campingplatser eller andra möjligheter till trivsamt boende under 2-3 sommarmånader??

Skriv här eller skicka ett pm, det som passar er bäst!

Tack på förhand! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken är att jag ska köra lastbil, ska forska i adressen till arbetsplatsen så blir det enklare att utvärdera vilka platser som kan vara aktuella.....eller om jag får mer lönsamma erbjudanden på hemmaplan, behöver bestämma mig inom de närmsta veckorna......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skottevig camping mellom Kristiansand og Lillesand har hytter fra type "små skur" til store palass.. De har også båtutleie.. Hvis du er sterkere enn meg så kunne du jo kanskje klare å kjøre båt til jobb (og ikke stikke og fiske isteden)

Endret av skrekkjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tingsakercamping.no/index.php?menuid=1&expand=1

Hei

Her er campingen jeg nevnte. Bomveien koster 15 kr full pris, med autopass blir det ca 10 kr.

Kjøretiden er ca 25 min fra campingen til buråsen, 15 min av det er motorvei med 100 km fartsgrense.

Den ligger midt i et bra sjøørretområde, med en mindre gyteelv som renner ut like ved campingen. Du kan jo høre med denne også om langtidsplass, de leier ut ganske mange helårsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tackar för hjälpen, har varit i kontakt med de campingar ni tipsat om och några till, så det hade löst sig fint, men idag blev det bestämt att det blir Oslo för mig istället......... så får väl göra samma fråga i det området.... :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.