Gå til innhold
Fiskersiden

Snell for kveite


janerik83
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Har akkurat bestilt meg et nytt sett fra skitt fiske, har bare fisket en sessong målrettet mot kveita og er derfor ganske uerfaren. Lurer på om snella på pakken er grei eller om den kan være litt stor ? Noen meninger ? Fisker med jigg og agn.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Havfiskesett/Beastmaster-CX-Boat-7-6-20-30-lb-TLD-20-Stang-snelle154488-p0000138595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Har ikke hatt noe problemer med snøre førern ? TLD 15 snella er ikke så veldig mye tyngre en tekota 600 snella, men den er uten leder ?

Endret av janerik83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gått målrettet etter kveite med en Tekota.

Tekotaene er knall gode til sitt bruk, men synes at f.eks. en Talica hadde vært å anbefale.

Jo mindre mikk-makk som kommer i veien jo bedre.

Ville styrt unna snørefører, da det kan hende at den ikke klarer å henge med i svingene.

Prey winder serien er også verdt å se på!

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gått målrettet etter kveite med en Tekota.

Tekotaene er knall gode til sitt bruk, men synes at f.eks. en Talica hadde vært å anbefale.

Jo mindre mikk-makk som kommer i veien jo bedre.

Ville styrt unna snørefører, da det kan hende at den ikke klarer å henge med i svingene.

Prey winder serien er også verdt å se på!

Takk for svar! Skal se på det men Talica og Prey winder snellene er over midt budsjett for denne gang. Tror jeg skal teste stangen som Buster anbefalte og en TLD 15 snelle. Så får vi se hvor det bærer i år, kanskje jeg må oppgraderer til neste år igjen :P

Ville også sett på en kortere stang til målrettet kveitefiske. 5'8" for eksempel. Å pumpe stor kveite med ei 7'6" stang blir tunge saker.

Har canselert ordren på skitt fiske så får se hva jeg finner av stenger når jeg skal bestille igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okuma Andros er ei rimelig og god snelle

Helt motsatt av min og manges erfaring. Greit, den holdt kveita på 162,5 kg, men etterpå var den ødelagt.

Er tydeligvis funnet rester av diverse spon inne i snella som gjør at den ikke holder lenge.

Mange som har hatt Andros sliter med hakkete brems og en sveiv som knapt går rundt, etter en periode med regelmessig fiske.

For min del er det aldri mer Okuma.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.