Gå til innhold
Fiskersiden

DIY Koppholder til håndrekker


kje
 Share

Recommended Posts

Jeg setter stor pris på en lett tilgjengelig kopp kaffe under en fisketur i båten. Derfor satte jeg i gang å lage en koppholder. smiley.gif

Jeg hadde en koppholder med sugekopp fra Biltema som både hadde rusten fjær og plasten som holdt sugekoppen var knekt pga dårlig kvalitet. Før den ble ødelagt løsnet den også ganske ofte pga dårlig sugekopp-evne.

Først tenkte jeg å fjerne sugekopp-systemet og lime holderen til båten, men kom på at det ville være mer hensiktsmessig å kunne flytte koppholderen rundt på håndrekkene i båten. Jeg oppdaget disse rørklammene hos Biltema:

Rrklammer_gummi.jpg?size=180x130

Jeg saget til en plate som jeg borret hull i midten og skrudde fast rørklammen. Deretter borret jeg hull til fire skruer som jeg skrudde fast til baksiden av koppholderen med syrefaste skruer, skiver og muttere. Jeg laget en åpning i midten av koppholderen for å komme til skruen som går inn til rørklammen. På den måten kan den monteres hvor som helst både vertikalt og horisontalt på håndrekkene (rails) i båten. smiley.gif Skruen på rørklammen kan også erstattes med en rustfri vingemutter for enklere montering/demontering.

post-25360-0-98379000-1430498548_thumb.j

post-25360-0-62312200-1430498555_thumb.j

Endret av kje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall artig med sånne gjør-det-selv prosjekter. :thumbsu:

For oss andre utstyrt med ti tommeltotter og slunkent utvalg av håndverktøy så finnes det heldigvis lett tilgjengelige

produkter å kjøpe for en rimelig penge https://www.maritim.no/search?action=search&q=Koppholder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.