Gå til innhold
Fiskersiden

Art #75 Piggskate


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Etter en god håndfull med kystmeite-turer på jakt etter piggskate uten resultat de siste par årene dro jeg og Mathias inn til Hardanger for å satse på piggskate og spisskate fra båt. Mathias har fått et knippe piggskater i området der hytten til familien hans ligger, og når målet for turen var skater hadde jeg troen!

Vi fisket på en mudderslette på ca. 70 meters dyp ved Rosendal og etter et par timer fikk Mathias en liten piggskate på 1200gram. Et par timer senere var det noe som tok agnet mitt også. Den gikk en meter eller to før den stoppet og jeg kunne kjenne at noe spiste på agnet. Jeg ventet en liten stund før jeg satt tilslaget og der var det fast fisk! Med en gang jeg satt tilslaget fikk jeg mistanken om at det måtte være noe flatt. Mye tyngde, men lite sprell. Et par minutter senere kom den opp i overflaten, min første piggskate! Mathias håvet den inn og jeg sjekket at kroken satt riktig før jeg feiret! Utrolig gøy at den endelig satt! :D

IMG_6200.thumb.JPG.523b5ff91d82d9f8a6bf3b2a34ae5b6d.JPG17181890459_4b0d660dc7_c.jpg

Piggskate 2150 gram

16745559074_7cc99b32a2_n.jpgIMG_6210.thumb.JPG.429068b96b04c65a9f9aa2e827e70520.JPG17180532880_8f5e43d4d7_n.jpg

Fisken ble satt tilbake etter veiing og bilder

 

 

 

Endret av PeterSL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.