Gå til innhold
Fiskersiden

Inline trollingstenger,- er det noe å ha !?


Rallaren
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er på søken etter nye trollingstenger både til planerboard/stangparavan og dyprigg fiske. Skal i alt investere i 12 stenger, men lurer på hvilke. Bytter ikke pryler alt for ofte så ønsker stenger av kvalitet! Har fryktelig lyst på inline stenger siden jeg har brukt dette tidligere og synes de er kjekke, men har dere noen andre anbefalinger så "fyr løs".

Budsjett:10k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inliner er veldig greit, ikke minst fordi de gir mindre sjangs for kråkereir når stengene ligger sammen. Ulempen er ising tidlig og sent på sesongen. Jeg har hatt noen inlinere, men gikk tilbake til stenger med ringer pga ising. Ringene iser de også, men er mye enklere å rense for is enn inlineren. Dette vil selvfølgelig komme an på din bruk, fisker du ikke i minsugrader er ikke ising noe å tenke på. Med -14 grader på fjorårets kaldeste fisketur var valget mitt enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Erik skiver så er ulempen ising, men vil tilføye at de blir etter en stunds bruk "møkkete" innvendig og senen går utrolig tregt ut. Brukte innliner stenger i noen år men er tilbake til ringer.

Kan være kjekke og bruke på riggen , da slipper du vridning av stagna. Selv bruker jeg 7 fot Ugly stick og har ikke noe vondt og si om de,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.