Gå til innhold
Fiskersiden

hvilken av disse stengene burde jeg velge?


skvett
 Share

Recommended Posts

skal ha en ferskvannsstang som er enkel og rimelig til fiske etter ørret. kommer til å fiske mest med sluk og spinner. hvem av disse passer best til mitt behov?
http://www.magasinet.no/fiskeutstyr/fiskestang/lawson-norwegian-9-3-15g-3-delt-stang

http://komplettfritid.no/product/shimano-beastmaster-dx-spinning (270 L)

hva er fordelene og ulempene med lengere stang?
takker for kjapt svar ! :)

Endret av skvett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke prøvd noen av disse to stengene selv, men har erfaring med merkene som sådan, både Shimano og Lawson, Jeg har selv en Lawson Northern Lite 9" 5-20g. Kjøpte den for 899,-. Kosta egentlig 1299,-. Jeg er veldig fornøyd med denne stanga! Bruker mye sluk, spinner, wobbler og flue/dupp. Bruker den også mye til aktivt markfiske i elv. Men må legge til at jeg har sett en del på denne Lawson stanga som du vurderer her. Jeg har hvertfall fått et godt inntrykk av Lawson etter to sesongers bruk av Northern Lite stanga :)

Endret av Hunndøling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang stang kaster lengre og du klarer lettere å styre sluk og fisk unna hindringer. Ulempen er at de er vanskeligere å kaste med på trange plasser.

Beastmasteren er nok mere solid, men bortsett fra det ville jeg valgt lawson. Ikke minst på grunn av kortere transportlengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.