Lak Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Blir nå Suter tur bneste helg og har et par spørsmål rundt Sutermeite som jeg håper noen kan hjelpe meg med.Da fisket skal foregå i boilievann er det seff det som er strategien. Boltrig med 10 mm krever hva slags kroker størrelse? Tilsvarende 14 mm? Ellers er vel en rigg til Boltriggfiske ganske lik den man bruker til Karpe i litt mindre dimensjoner? Forslag til rigger? Blyvekter 40-70 gram kanskje? Mekker man Boltriggene med mykt materiale eller funker Stiffrigs også til dette fisket? Hadde vært fint å fått noen tips fra de mer erfarne sutermeiterne? POP UPS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Bru Method Feeder, dette er ofte langt overlegent standard Bolt Rig. Både Pops og bunn funker, mykt fortomsmaterialebør bør gjøre susen. Kroker: ca str 6-10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lak Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Method feeder var planen ja. Forer man noe særlig med boilies utenom foret på feedern eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lak Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Og hvilke boilies er det som gjelder? Har noe 10mm Strawberry fra Mistral som virker superheite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarls Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 En stringer ved siden av agnet med litt boilies er ihvertfall ikke dumt tror jeg. Det er vel blitt nokså varmt i vannet i de fleste storsutervann nå også, så det går sikkert bra å kaste ut et par boilies ved siden av også. I jovann brukte jeg bare myk fortom, i varierende lengder fra 2-10cm, med de korteste fortommene poppa jeg boilien rett opp fra feederen, det funka bra det. Tror ikke det er nødvendig å bruke så tungt som 40g's feedere, jeg hadde hell med både 28 og 35g's ihvertfall... Av kroker brukte jeg 6-8, det virka ikke som om 6'ere var noe problem, ihvertfall ikke i Jovann. Skitt fiske Lak! Er det Jovann som skal testes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lak Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Ja blant annet Jovann... Blir vel kanskje en natt på et annet vann også vi får se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LC Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Boilies er ikke noen nødvendighet i hverken Johvann eller Totjern, har fått vel så mye fisk på mais, eneste er at i Johvannet er det kanskje greiere med boilies med tanke på all sørven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts