Gå til innhold
Fiskersiden

offentlige holmer og slikt- nært topdalsfjorden?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

I bergen har vi BOF, som holder masse flotte plasser tilgjengelige for offentligheten, finnes det noe tilsvarende for Kristiansand?

Det blir ikke sommer uten å legge turen innom sørlandsbyen, og det blir ikke sommerferie uten å ta en båttur. Båten ligger i topdalsfjorden og går ikke fort (vi er visst en familie som liker lav fart på sjøen), og det som hadde vært ideelt hadde vært en holme der man kan hive ungene i land mens jeg og broder eller søster fisker litt i retning seriøst (en seriøs Ølgylt? Ja det skal du få meg til å tro!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmer er vel i utgangspunktet egentlig å regne som utmark er det ikke det? Her er et google søk som kan gi deg noen råd https://www.google.no/search?q=lov+om+allmenn+ferdsel. Lær deg loven og ikke la deg jage av de som har sin egen tolking av loven(tar seg til rette), som rikingene på Lysaker Brygge som et eksempel. Noen holmer kan være satt av til "fuglefjell" dette vil være godt skiltet og gjelder noen steder ikke hele året men kun i hekke perioden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ølgylt :)

Jeg bor i nabobyen Lillesand og bruker holmene langs skjærgården her som mine egne.

Enkelte holmer er fredet pga fugl og hekking og må få være i fred.

Dette er tiden da holmer og øyer begynner å bli befolket av blekfete turister med alt for store båter og det blir bare verre.

Så mitt råd til deg er å ha noen alternativer klare, for de beste plassene blir fort opptatt.

Ellers ville jeg rekognosert meg frem til ei rute eller to som jeg har en del gode alternativer langs med.

Det er lettere enn å kjøre fra sted til sted og mulighetene for å finne deg ei holme eller lagune etter din egen smak som er ledig øker betraktelig.

Utover det tar jeg meg til rette med loven i hånd innenfor 100 meter sonen og selvutnevnte nessekonger har jeg aldri hatt problemer med.

Befinner du deg i nærheten av Lillesand er det bare å gi beskjed, så skal du få hot spotsa mine her :)

Også ønsker jeg deg en god tur og skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.