Gå til innhold
Fiskersiden

Ukestur til Abelvær ca 10 Juli, noen som har lyst til å være med.


Terje Olsen
 Share

Recommended Posts

Planlegger en tur til Abelvær ca 10-11 Juli, har ett par ledige plasser om noen har lyst til å være med. Leid hus og 2 båter. Mulighet for transport fra østlandsområdet.

Pris ca 3-4000 pr person

Hadde vært fint med noen tips om gode plasser i nærheten fra de som har erfaring fra området. :)

Endret av Terje Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei du. Jeg har fisket mye i området. Jeg bruker å fiske i området fra Oterholmen til Eitrataran. Der er det mye brosme og lange med innslag av torsk, sei, hyse, og makrell. Av og til får du også ei kveite.... Jeg har også fisket en del ved Storbårflesa V/SV av Tviberg. Blataran nord av Tviberg er også en vel ansett plass, men jeg har ikke fisket mye der.

Og det er viktig med en god og stor båt, og kartplotter ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg har fisket mye i området. Jeg bruker å fiske i området fra Oterholmen til Eitrataran. Der er det mye brosme og lange med innslag av torsk, sei, hyse, og makrell. Av og til får du også ei kveite.... Jeg har også fisket en del ved Storbårflesa V/SV av Tviberg. Blataran nord av Tviberg er også en vel ansett plass, men jeg har ikke fisket mye der.

Og det er viktig med en god og stor båt, og kartplotter ombord.

Hei, takk for flott svar :) Det er god info når man aldri har vært på stedet før. Vi skal teste de plassene så sant vinden tillater det :) har en 18 fot og en 16 fot båt bare, kartplotter og lodd er også på plass :). Blir nok å gå litt rundt og lete etter Storsei, og bruke noen timer på å prøve Kveita. Har også med oss ett Kveitevad vi tenkte å prøve, har du noen erfaring med plasser for dette ? Området fra Eitrataran mot oterholmen ser jo lovende ut for dette, prøve fra grunmna og ut i dypet. Har du noen info om bunnforhold i de områdene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveitvad har jeg ikke satt ennå. Men det har vært tatt mye kveite på kveitvad de siste sesongene, og mener det er området rundt Storbårflesa som er et bra område, men akkurat hvor du finner hotspots i området vet jeg ikke.

Bunnforhold har jeg ikke kunnskap om, annet enn at det er mye "opp og ned". Jeg fisker bestandig slik at jeg driver mot dypere vann. Erfaring gjort etter år med bunnapp....

16 fot båt er etter min mening litt knapp for området utenfor Ablvær, men nå ser værmeldinga ut til å være perfekt i forhold til vind og regn. God tur og lykke til med fiskinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.