Gå til innhold
Fiskersiden

Bruvik
 Share

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg en ny havfiskestang som jeg skal bruke til litt pilking og havfiske. Den jeg har nå er en lawson inshore 12-30lb og jeg synes denne er litt for pinglete når jeg skal bruke litt større lodd som 350gr+

Jeg har sett litt på okuma solterra og shimano beastmaster ax boat slim og lurer på om disse duger? Skal brukes til litt pilking og agnfiske. Loddene jeg bruker er mellom 250-500gr.

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal ha 20-30lb, 15-40lb eller 30-50lb. Er det noen her som kan si litt om hva som vil passe best, jeg fisker ned til 175 meters dyp og fiskene jeg får pleier og veie alt fra 3-10kg

Har tenkt å bruke rundt 1000kr og jeg skal bestille på nett, så om noen vet om en nettside med tilbud er det bare og hyle ut :D

Taller for svar på forhånd :)

Endret av Bruvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan du kan mene Lawson stanga er pinglete med lodd over 350g. Jeg bruker selv denne til lodd på inntil 500g til agnfiske uten noe form for problemer.

Det er heller ikke noe problemer å bruke 400g pilk. Nå kraftigere stang til såpass små fisk vil jeg ikke anbefale. Tok en 6kg torsk på denne stanga i går, og den merket jeg knapt. Bare å sveive rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan du kan mene Lawson stanga er pinglete med lodd over 350g. Jeg bruker selv denne til lodd på inntil 500g til agnfiske uten noe form for problemer.

Det er heller ikke noe problemer å bruke 400g pilk. Nå kraftigere stang til såpass små fisk vil jeg ikke anbefale. Tok en 6kg torsk på denne stanga i går, og den merket jeg knapt. Bare å sveive rett inn.

Sikker på at du ikke har offshore stanga? Jeg brukte hvertfall et lodd på 350gr og den hadde en voldsom bøy på seg når jeg hadde loddet litt over bunn

Har sett på dette settet her

Stanga koster 1500kr og snella koster 1400kr og det selges som pakke til 1500kr

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Havfiskesett/Lawson-Offshore-Boat-Lawson-GTR-T20-119111-p0000093010

Dette må da være et ok kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.