Gå til innhold
Fiskersiden

Penn Slammer: bøyletrøbbel


Truttofil
 Share

Recommended Posts

Er det flere enn meg som har hatt problemer med Penn Slammer? Bøylen slår over, og sluken havner på andre siden av fjorden. Joda, jeg har vært borti at det har skjedd tidligere, en gang i blant, med andre sneller, men i dette tilfellet er det mer regelen at bøylen kommer til å slå over, enn at den ikke kommer til å gjøre det. Litt Googling gav meg en link til hvordan jeg kan gjøre bøylen manuell, så tydeligvis har flere enn meg hatt samme problem. Er det noen her som har vært ute for det samme? Bare så det er sagt: snella er dønn ny, og hadde jeg bare hatt kvittering, og den j%>£@ sjappa jeg kjøpte den i ikke hadde konka, hadde de fått den i retur så det holdt... Jeg betviler at noen andre kan være verdt å kontakte for å få bytta ut snella, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en telefon til Pure Fishing, dvs importøren. Uten kvittering har du rent juridisk ikke så mye å fare med, men Pure har i min erfaring vært greie å snakke med uansett da jeg fikk litt problemer med en av deres produkter og sjappa jeg handlet i kjørte idiotløpet mot meg. (De var ikke konkurs, bare uten evne til å forholde seg til lover og regler.)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort denne operasjonen med et par sneller, en Shimano Technium og en Slammer. Pga overslag ved kasting. Synes ikke det er noe stort tap å ha manuell bøyle, man venner seg veldig fort til å dra den over :)

Alternativt kan du, etter at du har dratt over bøyla for kasting, dreie rotoren til det punktet der bøyla trigges til å slå over. Da vil ikke rotoren kunne begynne å dreie under kastingen, og sjansen for overslag er minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.