Recommended Posts

Hva kan anbefales av lange håver?

Sliter med å håve suter til tider, ikke alltid lett å få de nærme nok land og i tillegg tungvint når jeg har lang karpe stang og kort håv.

Kikket litt rundt på nettet, de mest kjente merker som Drennan og lignende sliter jeg med å finne i norske nettbutikker.

Ute etter 2,5 meter pluss, helst 3 delt / teleskop? Noe som er greit å ha med seg i skog og mark på letting etter den beste fiskeplassen

Hva kan anbefales? Eventuelt hvor jeg får tak i.

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den jeg har, mye for pengene, men slett med lang grunt, måtte balansere 1,5m ut i søla på små tømmerstokker, i tillegg slet jeg med å få fisken i nettet, manglet 20-30cm for å få fisken i nettet, fisken sto og vippet på kanten mange ganger:p flaks jeg ikke mistet noen, hadde heldigvis slit de noe ut etter kjemping i siv ol, så tenkte på bedre rekkevidde

Tenkte noe lignende denne i bilde linken under her, Drennan i dette tilfelle, kan velge 2 eller 3 stenger etter behov.

[ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en 2.5 eller 3m teleskop håvskaft og et passende specimennett ved siden av så blir det perfekt. Det jeg bruker til suter og annen mindre karpefisk :) Avkroken har begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble Sensas 60 cm håvhode + Sensas Crotale håvskaft ( Tredelt håvskaft I karbon, 3m) via thomasfiske

Takk for gode tips

Endret av Frank Nilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå