Tor Hopmark Skrevet July 9, 2015 Rapporter Share Skrevet July 9, 2015 Vet ikke om dette er rett sted å legge det ut, men jeg poster den likevel. Jeg sendte for to uker siden inn 3 Shimano sneller til Nordmark Norway (Elbe Normark) for reperasjon og service, deriblant en Talica 12 II. Jeg skrev en lappe som jeg la ved snellene med beskrivelse av problemet, og kontaktinfo når de hadde noe nytt om pris på deler, eller evt. Annen informasjon. Deretter leverte jeg den inn hos min lokale sportsbutikk, som er Normark forhandler. Det var litt frem og tilbake hvordan de skulle gjøre dette, siden de ikke hadde vært borti dette før. Men etter en dag ble den sendt. Nå har det gått 2 uker uten at jeg har hørt noe fra hverken butikk eller Normark. Jeg har forsøkt å få min lokale butikk til å purre på Normark om det er noen fremgang, siden all slik kommunikasjon med Normark skal gå gjennom butikk men har ikke fått svar. jeg tolker det dithen at de ikke har begynt med snellene mine enda, eller at det er ferieavvikling av noe slag. I mellomtiden, siden min Talica var inne til service tok jeg min Lawson GDR 12 i bruk, til kveitefiske. Det er ei snelle jeg har kjøpt brukt av en privatperson, og som trengte lagerbytte. Jeg sendte en mail til Seeberg for å forhøre meg om deler, jeg fikk svar dagen etter med en deletegning av snella der de ba meg om å identifisere delene jeg trengte. Jeg sa at jeg ville ha de to "thrustlagrene" som tar opp den aksiale lasten av bremsen, og sveiv fra en Prey Winder PLD12 som er lengre enn min orginale sveiv. Seeberg's representant Ola Uggen svarte meg at de to lagrene jeg ville ha kostet 80kr pr stk og sveiva kostet 100kr, deretter anbefalte han meg å bytte et lager til i spolen, noe jeg skulle få gratis! Dette er ei snelle som sikkert er 3-4år gammel og jeg antar at alt som var av garanti er utløpt, men Seeberg svarte raskt på min forespørsel, har billige delepriser og atpåtil spanderer ekstra deler! Nesten for godt til å være sant! Nå sitter jeg her 3 dager senere, men en ferdig reparert backupsnelle med ny og forbedret sveiv 😁 Det kaller jeg super service! Tenkte bare jeg skulle dele dette til sammenligning, om noen lurer på hvor de skal kjøpe snelle neste gang 5 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BAN Skrevet July 9, 2015 Rapporter Share Skrevet July 9, 2015 Likte det bedre da man sendte epost direkte til snelledoktorn... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Hopmark Skrevet July 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 10, 2015 Er vel forståelig. Shimano er jo et sterkt varemerke med god kvalitet, noe som fordrer til at folk server snellene sine. Og med det ryktet snelledoktoren har fått etterhvert, så blir vel arbeidsmengden og "maset" stort. Men om man har sneller ifra Seebergs sortement, og reparerer selv, så får man topp service og gode priser 😊 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh Skrevet July 10, 2015 Rapporter Share Skrevet July 10, 2015 Vel, dette kan nå ha med feriesesong å gjøre. Det er mange bedrifter som tar felles ferie, eller at de vanlige arbeiderne blir midlertidig erstattet med ferievikarer. Defor kan det ofte ta mye lenger tid enn normalt. Har selv hatt et par sneller inne hos Normark tidligere, og har ikke kunnet klage på tid og service der. Jeg hadde helst holdt meg til å sendt inn sneller for service utenfor sommersesong om det hadde vært mulig. 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lystfisker´n Skrevet July 11, 2015 Rapporter Share Skrevet July 11, 2015 Mistenker at herr Herland er ute i ferie og at snella di da muligens ligger på vent... Normark er lite flinke på tilbakemeldinger. Snelledoktoren har ihvertfall tidligere oppfordret folk til å sende inn utstyret på høst/vinter for å ha det klart til bruk i sesongen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Hopmark Skrevet July 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet July 12, 2015 (endret) Jeg hører rykter i at det er folk som har ventet på snellene sine i månedsvis. Det syns jeg er veldig dårlig av Normark å ikke informere sine folk i butikkene om, så folk vet hva de går til når de sender inn utstyret sitt. Endret July 12, 2015 av Tor Hopmark Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.