Gå til innhold
Fiskersiden

Seeberg service


Tor Hopmark
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om dette er rett sted å legge det ut, men jeg poster den likevel.

Jeg sendte for to uker siden inn 3 Shimano sneller til Nordmark Norway (Elbe Normark) for reperasjon og service, deriblant en Talica 12 II. Jeg skrev en lappe som jeg la ved snellene med beskrivelse av problemet, og kontaktinfo når de hadde noe nytt om pris på deler, eller evt. Annen informasjon. Deretter leverte jeg den inn hos min lokale sportsbutikk, som er Normark forhandler. Det var litt frem og tilbake hvordan de skulle gjøre dette, siden de ikke hadde vært borti dette før. Men etter en dag ble den sendt. Nå har det gått 2 uker uten at jeg har hørt noe fra hverken butikk eller Normark. Jeg har forsøkt å få min lokale butikk til å purre på Normark om det er noen fremgang, siden all slik kommunikasjon med Normark skal gå gjennom butikk men har ikke fått svar. jeg tolker det dithen at de ikke har begynt med snellene mine enda, eller at det er ferieavvikling av noe slag.

I mellomtiden, siden min Talica var inne til service tok jeg min Lawson GDR 12 i bruk, til kveitefiske. Det er ei snelle jeg har kjøpt brukt av en privatperson, og som trengte lagerbytte. Jeg sendte en mail til Seeberg for å forhøre meg om deler, jeg fikk svar dagen etter med en deletegning av snella der de ba meg om å identifisere delene jeg trengte. Jeg sa at jeg ville ha de to "thrustlagrene" som tar opp den aksiale lasten av bremsen, og sveiv fra en Prey Winder PLD12 som er lengre enn min orginale sveiv.

Seeberg's representant Ola Uggen svarte meg at de to lagrene jeg ville ha kostet 80kr pr stk og sveiva kostet 100kr, deretter anbefalte han meg å bytte et lager til i spolen, noe jeg skulle få gratis!

Dette er ei snelle som sikkert er 3-4år gammel og jeg antar at alt som var av garanti er utløpt, men Seeberg svarte raskt på min forespørsel, har billige delepriser og atpåtil spanderer ekstra deler!

Nesten for godt til å være sant!

Nå sitter jeg her 3 dager senere, men en ferdig reparert backupsnelle med ny og forbedret sveiv 😁

Det kaller jeg super service!

Tenkte bare jeg skulle dele dette til sammenligning, om noen lurer på hvor de skal kjøpe snelle neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forståelig. Shimano er jo et sterkt varemerke med god kvalitet, noe som fordrer til at folk server snellene sine. Og med det ryktet snelledoktoren har fått etterhvert, så blir vel arbeidsmengden og "maset" stort.

Men om man har sneller ifra Seebergs sortement, og reparerer selv, så får man topp service og gode priser 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette kan nå ha med feriesesong å gjøre. Det er mange bedrifter som tar felles ferie, eller at de vanlige arbeiderne blir midlertidig erstattet med ferievikarer. Defor kan det ofte ta mye lenger tid enn normalt.

Har selv hatt et par sneller inne hos Normark tidligere, og har ikke kunnet klage på tid og service der.

Jeg hadde helst holdt meg til å sendt inn sneller for service utenfor sommersesong om det hadde vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at herr Herland er ute i ferie og at snella di da muligens ligger på vent...

Normark er lite flinke på tilbakemeldinger.

Snelledoktoren har ihvertfall tidligere oppfordret folk til å sende inn utstyret på høst/vinter for å ha det klart til bruk i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører rykter i at det er folk som har ventet på snellene sine i månedsvis. Det syns jeg er veldig dårlig av Normark å ikke informere sine folk i butikkene om, så folk vet hva de går til når de sender inn utstyret sitt.

Endret av Tor Hopmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.