Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann i Østfold?


Martin F. Brueland
 Share

Recommended Posts

Har trasket ett par turer i Hobølelva hvert år selv nå og synes det bare blir mindre og mindre ørret der. Når jeg var mindre fikk man liksom alltid stor fisk der. Flere kilos fisk også. Man fikk kjøpt fiskekort på "pettern"(kiosken i Tomter)før, men nå har det blitt kebab sjappe der istedenfor. Hobølelva er ei fin elv som en gang ble kalt for Østfolds beste ørret elv, er tatt ørret opp mot 4 kilo der, men har inntrykk at elva har blitt forlatt og bare gror igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, derav kommentaren om geriljafiske. ;) Ørreten er der fortsatt, men du må bokstavelig talt tråkke dine egne stier. Fluestang er optimistisk, men en kort og lett slukstang med små woblere eller klassisk frilinefiske med meitemark er morsomt og gir nesten garantert kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde nesten på grensen til Østfold og fikk da gratis tilsendt den nye fiskekartet (2011) ved henvendelse Østfold fylkeskommune. Noen sportsfiskebutikker må vel ha det også.

Men det var vel noen gromplasser du var ute etter - og der stiller jeg blankt.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det fiskekartet jeg også. Men kløsa må bør man ha båt da det er et stort vann. Er ikke ute etter noe skikkelig gromvann. Bare et vann der det biter. målet for i år er å bryte kilosgrensa på ørret. Veit om vann i rakkestadfjella/degernesfjella/vestfjella, men størtste jeg har fått der oppe er 700gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.