Gå til innhold
Fiskersiden

"Garantert" fisk?


Bjarnetimen
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt med sønnen min på noen fisketurer i løpet av de siste to årene. Han er straks seks år, har sin egen stang og har blitt flink til å bruke den. Men han har enda ikke fått fisk, så han begynner å miste litt interessen. Jeg ønsker selvfølgelig at han får sin første fisk snart, og at han også skal oppleve gleden av stangfiske.

Er det noen har som har tips om steder i Oslo-området hvor man "garantert" får fisk? Størrelse og fiskeart er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små kroker, maggott (evt små mark) og vann med mye mort (og gjerne også abbor er nesten alltid suksess. Og i hvert fall hvis du lokker inn fisken med litt för, og det kan være så enkelt som å hive ute noen brød - eller kjeksbiter. Mange av ungene i Borettslaget jeg bor i har fått sine første fisker i Steinbruvann, Badedammen på Grorud og Vesletjern bak Apaløkka skole.

Det største tabben de fleste gjør er å bruke for store kroker. Får du ikke tak i små nok meitekroker kan du bruke fluekroker i str 16 feks. I hvert fall hvis du er ute etter småmort. Og det finnes i masse vann i Oslomarka.

Hvilken del av marka er det du ønsker å fiske i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste små bekker har ørret i seg (Hovinbekken, Alnaelva, Askerelva - i Asker som navnet antyder). Gode å slenge i stekepanna er de også! Krok og mark (trenger hverken dupp eller bly) så sitter fisken på 1-2-3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.