Gå til innhold
Fiskersiden

Lange og brosme plasser


ranajamshaid
 Share

Recommended Posts

Hei først og fremst vil jeg takke alle som har bistått meg med flotte tips og .råd fra mine tidligere inlegg.

Som nevnt på tidligere inlegg her på forumet angående Hjørundfjorden og er svært takknemlig for flotte responsen jeg fikk fra dere.

Hva kan være bra Lange&Brosme plaseser? jeg har merket to punkter i nettlinken neden for med "A" og "B"

http://kart.gulesider.no/m/AAyBV. Jeg mener de punktene jeg har merket skal være bra med tanke på at Langen&Brosmen fiskes best langs skrenter på ganske dypt vann ( mellom 100 og 500 m). I overganger mellom skrent og flatere bunn. Hvis jeg ikke tar feil.

Jeg setter stor pris på om dere kan merke de plassene dere mener kan være bra for hotspot forLange&Brosme på gulesider sjøkart og dele linken.

Mvh

Rana Jamshaid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Tar opp igjen denne, med sikkert forumets dumeste spørsmål😂 Prøvd meg en del i Nedstrandsfjorden etter lange å brosme, men på dei turene jeg har hatt har jeg kun fått en lange på 9.4kg.

Fisker med bom med 2 opphengere å slep å prøver å fiske langsbunn av skrenter, men er det der som strekene i sjøkartet ligger tett eller tett å større mellomrom nede jeg skal fiske? Å om det er best mellom disse strekene eller prøve mitt på en strek? Håper dere forstår hva jeg mener med dette, bjunner å bli litt lei etter alle bomturene hehe. Skal prøve å legge med et bilde på noen av det plassene jeg har prøvd.

Setter stor pris på svar.

Thomas

post-31480-0-58642400-1457202026_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så nært inntil bergveggen eller skråningen som mulig. Det er ofte stein eller steinur i bunnen av slike bratte skråninger. Hvis du ser på steinurene i bunnen av fjellvegger på land, så får du en ide. langa ligger vanligvis ikke på bunnen, den balanserer i vertikale bergsprekker, og gjør utfall etter bytte, mye likt ei gjedde, men den har i motsetning til gjedda god luktesans også, og går gjerne etter agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp igjen denne, med sikkert forumets dumeste spørsmål Prøvd meg en del i Nedstrandsfjorden etter lange å brosme, men på dei turene jeg har hatt har jeg kun fått en lange på 9.4kg.

Fisker med bom med 2 opphengere å slep å prøver å fiske langsbunn av skrenter, men er det der som strekene i sjøkartet ligger tett eller tett å større mellomrom nede jeg skal fiske? Å om det er best mellom disse strekene eller prøve mitt på en strek? Håper dere forstår hva jeg mener med dette, bjunner å bli litt lei etter alle bomturene hehe. Skal prøve å legge med et bilde på noen av det plassene jeg har prøvd.

Setter stor pris på svar.

Thomas

Prøv rundt den toppen på venstresiden av utsnittet ditt. Hold deg unna bratte kanter, da får du bare brosme som oftest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.