Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur/telttur


Fiskejenta1
 Share

Recommended Posts

Heihei :)

Grimevanna (østre og vestre) i Lillesand er nydelige å telte og fiske ørret i.

Fin fisk og flott natur der man kan få være i fred og høre på fuglene mens ørreten freser i steikepanna :)

Ellers byr jo froland på mye fine vann å campe og fiske ørret uten at jeg kan navngi noen spes gode.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark og dupp/søkke er en veldig fin og behagelig fiskemetode, også fint å bare ha uti ei stang som ligger ute med mark og dupp/søkke mens du driver med noe annet f.eks. spiser mat eller fisker med et annet fiskeredskap. Husk å justere bremsen på ei stang du legger ute med mark, med for stram brems og stor fisk kan du takke farvel med stanga di. Slukdenging også flott, for gode sluktips burde du stikke innom din lokale fiskeutstyrs butikk og still spørsmål til de ansatte, spør etter noen "sikkerstikk" eller "klassikere" for ørreten, det tipset jeg kan komme med som jeg kommer på i farta er aura flake, knall sluk for innlands ørreten!

Hvis du kan så er det veldig spennende å fiske med flue, men dette er jo såklart ikke noe som alle kan. Hvis du er helt fersk så ikke rot bort masse tid på å øve seg på fisketur, finn heller en åker eller en stor plen å øve deg på en annen gang. Ikke kjøp de dyreste fluene med en gang heller, de første fluene er det fort gjort å slå i stykker. Du finner lett ut hvordan man skal kaste med et simpelt google søk. Til fluefiske etter ørret er enhånds stang å foretrekke.

Skitt fiske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg prøver å gjøre det så enkelt som mulig.

En kobber sluk og en kobber spinner til solskinn, en blank sluk og en blank spinner til overskya vær.

Jeg bruker mest 7-10 gr i de områdene du tenker på i dra til.

Meitemakk er jo som regel bankers, men et annet godt tips er å ta med 3-4 forskjellige våt-fluer til å ha hengende litt foran sluken.

Jeg fisker alltid med ei flue foran sluk eller spinner og det er mange gode grunner til det.

Et billig sett fra europris holder lenge.

Slitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.