Gå til innhold
Fiskersiden

Senja, fiske fra land?


Sander lucioperca
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg skal tilbringe 3 uker på Senja i September. Og da lurer jeg på om noen kjenner til noen ålreite plasser å stå på land å fiske fra? Det er ei diger øy, så det hadde vært greit å visst litt om hvor det er ideelt å stå hen.

Jeg er ikke ute etter å sete noen rekorder, men kunne tenke meg å ha med meg noen kilo med fisk hjem i fryseren.☺

Jeg liker både duppmeite, bunnmeite og kan også kaste litt med sluker og jigger.

Takknemlig for alle svar. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er ikke lommekjent på senja, men har vært på vinterfiske noen år utenfor senja og andøya. Men først, hvor på senja? det er ei stor øy med tre kommuner på. av muligheter så er det toppsesong for flatfisk. Det er bra med rødspette i området, og muligheter for småkveite på sandbunn der det er grunt. Hyse og torsk er også sannsynlig å få. Bruk gule sider, først kart for å se hvor det er vei langs sjøen. Deretter sjøkartet for å se på dybdwforholda, og til sist flyfoto hvis du er ute etter sandbunn. Dette kan du se på ganske dypt vann her, da vannet er ganske klart hele året. Sim et eksempel kan jeg nevne Grunnfarnes sør på senja. Moloene her gir gode muligheter for flatfisk, og kanskje en steinbit også hvis du fisker helt inntil steinfyllinga på moloene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Veldig sen, men for meg en fin liten rapport fra høstens tur til Senja. 200 liters fryseren var bugnende full av fisk og vilt når vi dro hjemover. Den øya er et paradis av dimensjoner for folk med mine interesser :-) Min første steinbit fra land ble sikret, 5 kilo blank. Flotte sei I mellomklassen, den største på 8,6 kilo. Og vi kunne få akkurat så mye torsk vi ville ha. Den største var 7,6 kilo. All fisk tatt med agn fra land... i'll be back... post-31380-0-80860500-1454578167_thumb.jpost-31380-0-62813700-1454578372_thumb.j

Beklager at bildene står feil vei, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg snur de...

Endret av Sander lucioperca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.