Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur - Tips


Thomas9
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg og noen kamerater skal på telttur første helgen i september. Vi er fra Drammen å har fisket mye i Finnemarka og øvre del av Drammenselva hvor ørreten går. Fisket mye når jeg var yngre, å fikk sansen for det i år også. Har fisket utrolig mange timer iløpet av sommeren, men har enda ikke klart den magiske kilos fisken. Har fått 6 stykker på rundt halv kiloen og utrolig mye smått. Fisker med sluk + at jeg stort sett har noen stenger med mark liggende ute, dupp eller bunnsøkke. Fisker meg også rundt vannet.

Hadde vært kjempe morro å fått noe stor fisk før sesongen er over. Så om noen har noen tips til et fint sted å dra setter jeg pris på det.

Kjøretid fra Drammen maks 2-3 timer.

Gangtid fra vei maks 2 timer.

Mvh Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av kameratene som skal være med trådstarter på tur.

Fjellvann er veldig å foretrekke, og ja vi vil gjerne krysse 1000g grensen dette året før sesongen er omme.

Steder som er å foretrekke, eventuelt kom gjerne med forslag på steder innen for 3 timers kjøring:

Blefjell

Hemsedal

Eggedal

Geilo

Jotunheimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke å kjøre noe særlig langt i fra Drammen . Nok av plasser med kg ørret opp - under 1 timers kjøring ( dog opp til 1- 2 timers gang) Ta kontakt med fiskeforeninger i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyin kan kanskje være aktuelt. Var der forrige uke på familietur og fikk da 6 stk med snitt på rundt 750g. Store deler ligger maks 2 min å gå fra veien. Og så har dere flere andre mindre fjellvann i områdene rundt. Blant annet årdal jff vann og Eidsbugarden fjelleiendom.

Ellers finnes det helt sikkert kilosørret i mange av skogsvanna i nærområdene deres. Harving er kjent som storfiskmetoden i slike vann på høsten.

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Eggedal er en fin plass :) har noen vann på lur, var der i september selv. så hvis dere skal tilbake igjen, så sender jeg en PM nå asap om litt spre hemmelig info :)


Noen som veit når vanna rundt Eriksbu starter fredinga på høsten? Er det fisk i alle vanna rundt bua? (Blefjell)

Thomas

Dersom vannet ikke har gytebekk tviler jeg på at det er fredning i det hele tatt :)

Endret av Sindreandersen95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.