Gå til innhold
Fiskersiden

Tasmanian eller liten wobbler som opphenger?


Recommended Posts

ok, takk for hjelpa BAN :)

så for meg at en mikro wobbler eller en av de minste tassiene ville få nok bevegelses frihet om opphengeren og passe lengde og dykk dybden stemmer sånn tålig overens.

men jeg gidder ikke knote med det om ekspertisen her inne mener det er bortkasta tid :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden området jeg fisker har en masse andre arter som kan bli plagsomt store så har jeg aldri brukt opphenger i det hele tatt under dorging og svært sjelden fra land så jeg kan neppe kalles ekspert på området... :rolleyes2:

Har fått makrell på 1,5 kg, sei på 5 og en kveite under sjøørretfiske så opphenger er ikke helt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har du sjekka ut spin n glo? det er en liten inline spinner(montert med sena gjennom sentrum) som vel kommer fra nordamerikansk laksefiske. det kunne jo være en ting å teste ihvertfall.

sjøl har jeg ofte brukt en såkalt "grønskefanger" foran wobbleren i sjøen når det har vært mye drit i sjøen. den består av en treblekrok som er fiksert foran virvelen til fortommen med en akkurat passe plastslangebit. pleier å sette en perle mellom grønskefangern og virvelen for å beskytte knuten. foran grønskefangern kan man bruke ei tubeflue, en gummiblekksprut eller noe helt annet(f.eks spin n glo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiska med 7 opphengere,og fått makrell over 1,5 på samtlige opphengere. Heldigvis slapp jeg unna ørreten :)

Har jo rota med ørret i mange år,og vil si at ei flue som opphenger funker meget bra,alt annet vil kunne ødelegge gangen på wobbleren,eller sluken du har i enden av snøret. Spesiellt Tassie er veldig følsom for alt.selv det minste gress-strå ødelegger den vimsete gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.