Gå til innhold
Fiskersiden

airbrush til selvlagd sluk/wobbler


nysgjerrigperen
 Share

Recommended Posts

Hei

Har prøvd å lage noen sluker av balsa og har kommet frem til noe som funker. Den er testet og klargjort til farging men jeg ønsker ikke å male den med kost. Har tenkt og lest litt om airbrush og tenker dette kan passe godt. Men det finnes så mange ulike typer og til forskjellige priser.

Kan også nevnes at jeg er litt skeptisk til å bestille fra ebay og amazon grunnet forfalskninger/svindel/useriøse selgere osv...

Har noen her erfaring med airbrush til sluker og har en modell å anbefale eller seriøse forhandlere av airbrusher så hadde dette blitt satt stor pris på.

Hvis noen skulle være interessert i å lage egne sluker så er det absolutt verdt å sjekke ut denne youtube kanalen.

https://www.youtube.com/channel/UCHsVmxfbTN79r80FC9qeOYQ

Tilbyr videoer med arbeidstegning som kan lastes ned.

Veldig profesjonelle videoer med masse godt info.

Har også ofte material liste til prosjektene.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn ja!

Jeg holdt på med dette ganske mye for en stund tilbake. Jeg har en airbrush fra Biltema som funka helt greit til det jeg brukte den til. Brukte mye sjablonger jeg skjærte ut av div plastemballasje og også papir hvis jeg bare skulle bruke de en gang. Ellers av farger brukte jeg bare akryl jeg blannet ut med vann. Dette er billig og det er ikke noe problem når man sealer treverket først og legger epoxy utenpå. Er det ellers noe så får du bare spørre. Veldig morro detta. Solarfallbaits er Guru på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fyrer jeg løs ;)

Har hørt andre advare mot airbrush fra bilteam, jula og slike butikker. Må innrømme at jeg selv er tilhenger av at hvis jeg skal kjøpe noe så bruker jeg heller litt ekstra penger for at varen forhåpentligvis har høyere kvalitet og holder seg lenger.

Husker du sånn ca. hva den kostet (om det var nærmere 1000,- enn 200,- kr)?

Eventuelt hvilke "åpning(er)" vil du anbefale? Forstår at de finnes i blant annet 2,3 og 4mm osv.

Kan man kjøpe en airbrush som man kan justere til to ulike størrelser som for eksempel 2 og 4mm?

Er det slik at gravity feed er å foretrekke fremfor flaske på undersiden?

Når det kommer til lim, bruker du da epoxy til alt som skal limes?

Du nevner at du sealer treverket, hva mener du med dette? At du legger et lag med epoxy?

Du sier at du bruker akryl farge, er denne vannbasert eller lett å fjerne fra airbrushen? Er den airbrushen du har lett å reingjøre i seg selv?

Er det noe ekstrautstyr som kan komme til nytte?

Kan også nevnes at jeg vurdere denne airbrushen: Iwata Eclipse HP-CS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne jeg har http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Airbrush/Airbrush-lakksproyte-2000030939/

Men jeg har ikke peiling på airbrush egentlig, det er den eneste jeg har brukt, så kan hende iwatan er mye bedre..?

vannbasert akrylfarge ja, også blana jeg i vann så den ble passe tynn (den typen du brukte på skolen, får tak i over alt).

Jeg har bare kjørt gjennom litt såpevann etter hver økt også latt det tørke for å vaske den.

En gang i blant skrudde jeg fra hverande hele greie og vaska å, vær da uhyre forsiktig med nåla.!!!

Jeg har brukt c&w sin lureepoxy til å legge utenpå akrylfargen. Skal det bli noe fint da så må du lage deg et tørkehjul.

Kan bruke mye rart til å "seale", det handler bare om at du har på noe som treverket trekker til seg, også stivner det. Kan bruke plast som er løst opp i xylene, kan bruke epoxy, og sikkert veldig mye annet.

Bruk en god maske!! Xylene er isåfall ikke bra for deg, Epoxy er ikke hyggelig å dra inn det heller.

Håper det hjelper, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.