Gå til innhold
Fiskersiden

2 nye arter på meg i natt


Davidsen
 Share

Recommended Posts

Jeg mangler jo fortsatt ting som svømmer rundt i fjæra - så i natt måtte jeg og Sigurd ta oss en runde. Forrige helg hadde Sigurd fått en liten rødknurr her - så håpet om å få markert arten var høyst levende hos meg.

Jeg finner meg et par tangsneller og begynner å fiske på dem. De virker like lite interesserte som arten pleier - men jeg lar nå mysisen på krok 32 dingle foran dem en stund. "Kan ikke en av dem bare ta - så slipper jeg å fiske på disse noen gang igjen" og slikt er tanker som raser gjennom hodet. Tankerekken avbrytes av et tilrop fra guttungen. "To rødknurrer her". Jeg griper sjansen til å ta pause fra mysisdinglinen - og på vei bort ser jeg en rødknurr til. Den er av det beskjedne slaget - så jeg fortsetter bort til Sigurd. Her tar rødknurren hardt og brutalt - og arten markeres med et eksemplar på 1,48 gram.

Art nr 93.

post-20-0-10773500-1443867230_thumb.jpg

Jeg går tilbake til tangsnellene - selv om de virker helt uinteressert. Det drøyer en stund før jeg aner at den har tatt. Jeg ser febrilsk etter mysisen - kan dette stemme? Tangsnella svømmer sakte oppover i vannet - og svivelen følger med. Et tydligere tegn trenger jeg ikke vente på - og gir et tilslag. Og jammen følger fisken med opp. Digg!

post-20-0-44373300-1443867440_thumb.jpg

2,69 gram og 19 cm.

Det var gøy, men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kommer til å fiske flere av dem i dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.