Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

hei, for fluefiskedelen anbefaler jeg å bruke forumet til fluefiskesiden.no , men det er sikkert mange her som også kan svare. kan være smart å spesifisere hva du skal fiske etter, (ørret, laks, sjøøret). og hvilken fluestang du trenger snører til, hvilken vektklasse den har. foresten så trenger du ikke å bruke 30000, du får mye bra flueutstyr på salg.

Endret av Trønderfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du skal ha litt forskjellig så ville jeg ha tatt en tlf til en fiskebutikk og forklart hva du skal fiske, og få de til å sette sammen pakker. jeg er selv nybegynner, da jeg startet i mai i år. og kan gi mine tips i forhold til det jeg selv har erfart( ta tipsene med en klype salt, da som sagt jeg er nybegynner).

til ørret fiske, liker jeg en klasse 5 stang i 9 fot lengde. denne passer fint til tørrfluer og nymfer og er lettere å kaste en fluestenger med lavere klasse( 4stang, 3 stang osv).

til å fiske streamere etter innenlands ørret og fiske på sjøen i lite vind passer en 9- 9,6 fot 6 stang.

til sjøøret / laksefiske i mindre elver og på sjøen i vind, passer en 9 til 9,6 fot klasse 7 stang.

for all del , du trenger ikke 3 stenger i starten, det holder med 2. kansje en 5 og en 7 stang er greit nok, da har du i værtfall mulighet til å fiske mer variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.