Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor Lillesand


Recommended Posts

Artig opplevelse ja :)

Vekta lå hjemme og action kameraet jeg pleier å ha på bremmen på capsen når jeg fisker var jo selvfølgelig tomt for strøm ettersom den tok når jeg var på vei hjem etter en lang tur.

Jeg veide den i handa til ca 2 kg, og da har jeg funnet ut at jeg kan dele det på 2 og trekke fra skrytetillegget så tipper jeg den reelle vekta ligger på ca 900-1000gr.

Den tok ei blank stingsild i relativt høy hastighet når jeg fiska etter sjøørret.

Jeg er veldig interessert i å høre om andre har fått og hva de tar.

Tør jeg spørre hva du tok din på? :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg kan ikke ta på meg æren det var som sagt et uhell :)

Jeg fisker utelukkende etter sjøørret og har null peiling på havabbor, men jeg har fått inntrykk av at det er en art under press så jeg satt den pent tilbake etter bare noen sekunder ute av vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tok en havabbor til i dag, så det er tydeligvis håp for havabbor bestanden i Lillesand :)

Denne tok ikke innerst i en fjord, men ytterst, på grunnene blant de ytterste holmene i et helt sinnsykt høstvær.

Den lever fortsatt, og lager forhåpentligvis mange fler av denne vakre og iltre fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en havabbor til i dag, så det er tydeligvis håp for havabbor bestanden i Lillesand :)

Denne tok ikke innerst i en fjord, men ytterst, på grunnene blant de ytterste holmene i et helt sinnsykt høstvær.

Den lever fortsatt, og lager forhåpentligvis mange fler av denne vakre og iltre fisken :)

Fikk du filmet denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke. Huff og huff.

Jeg bestemte meg for å legge igjen kameracapsen hjemme for det regna og blåste så sinnsykt at jeg tenkte linsa ville regne til så man ikke så noe.

Det er så typisk meg.

Jeg har bla. jakta sjøørret som en gal mann i år og de 3 sjøørretene jeg har tatt som har vært stort over kiloen har jeg av div grunner ikke hatt med kamera.

Mobil telefon har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.