Gå til innhold
Fiskersiden

Fra Fritidsfisker til Hobbyfisker


RuneE
 Share

Recommended Posts

Ja.

Jeg har helt fått dilla på teine fiske. og har kjøpt inn et lite lass med forskjellige teiner/liner

det hele begynte i sommer. og frustrasjonen er stor når man som fritidsfisker kun kan bruke 20 redskaper i sjøen samtidig. og må holde seg til minimum 25 meter ved krabbefiske.

Jeg har lyst til og ta steget videre.

Ha mulighet til flere redskaper

Mulighet for salg til fiskemottak.

Mulighet for og sette utstyret på grundere vann om sommeren.

Samt sette ruser utenom "sessongen"

Noen som er eller vet hvordan man kan ta steget videre fra fritidsfisker?

Spurte fiskedirektoratet, men der kom det et svar som man må ha advokat utdanning for og skjønne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del krav. Det står forklart her http://www.fiskeridir.no/Yrkesfiske/Tema/Hvordan-bli-fisker(som du sikkert har sett) Skal du stå i fiskermanntallet og drive med fiske som binæring er det et krav om inntekter. For binæring er inntektskravet kr. 37 500. Det finnes også en øvre grensen for inntekt fra annen næring eller yrke som er kr. 350 000

Vet du hva, jeg tror det er mye bedre at du bare fisker og tar det du trenger der og da. Mye mindre slit. Dette er også i hovedsak en side for sportsfiskere. Mange av oss er faktisk for å sterkt begrense bruken av fastående redskap for fritidsfiskere i de deler av landet hvor fiskebestandene særlig torsk har gått drastisk tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.