Gå til innhold
Fiskersiden

BanJon
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Shimano twin Power eller no fra 2006-2007 som jeg de siste 4 årene har brukt mest i saltvann uten å skylle den i ferskvann etter bruk, å denne går like jevn og fint, så spørs nok veldig på kvalitet på snella hvor mye de tåler.

Har liksom håpet litt på at den skal "tygge" litt mer i tannhjulene snart så jeg har en gyldig grunn til å kjøpe noe nytt :D

så gleder meg til å åpne å titte inni denne å se hvordan ting står til der.

Tror nok at billigere sneller, de av plast utvending osv tåler veeeeldig mye mindre salt enn dyrere kvalitetssneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott lesing BananJon! Har en boss BX-2 600 med antirevers-lager på bærtur. Får du ordnet det? Eller må den til Onkel i Amerika?

Takk for det, Caaaal. Vet du om det er ødelagt; går sveiv begge veier? For hvis det kun er rustent så kan det godt hende at jeg får til å fikse det; er lageret ødelagt så må det presses ut og det har jeg ikke utstyr til, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan uansett se på den om du vil, samt jeg kan spørre Matt hos Accurate om hva det koster å få delen byttet. Skulle gjerne anskaffet en presse med mulighet til å endre dimensjon på delen som trykker AR-B lager ut/inn; det hadde vært utrolig kjekt å hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bra tiltak. Bra luke.

Kunne du brukt noen dreide "presse koner" til å presse inn\ut lager med? eller må du ha et nytt presse verktøy for vært jævla lager som noen sinne er spekulert ut?

Hmm nja altså.. det er forskjellige diametere pr. snelle og/eller produsent, derfor må man i så fall ha en mal som passer 100% over nålelageret slik at trykket blir jevnt hele veien. Å skyve et slikt lager ørlite granne skjevt inni sideplaten kan fort bli katastrofe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:


Jeg har nå oppdatert/reparert hovedinnlegget i denne tråden, etter at jeg brått fikk se at posten manglet ca 2/3 av innholdet.

Nå skal alt være på plass igjen.

-Jon-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.