Gå til innhold
Fiskersiden

Julekalender 2015, 6.desember


nordmøring
 Share

Recommended Posts

Har nå et par år blitt spurt av flere om å lage denne luka uten at det har blitt noe av. Hadde planene klare tidligere i år, men må innrømme at de ble glemt. Senest i midten av november var det spørsmål igjen, men da var det eneste jeg hadde et par prosjekter som skal i konkuranse til våren og jeg kan ikke offentliggjøre noe av det før til sommeren.

Men, bare et par dager etter kom det inn døra to stenger som eieren lurte på hva han skulle gjøre med. Jeg gav ham mine råd og kjøpte ene stanga. En runde i skuffer og skap og ringer og toppring dukket frem. Et par korkgrep som var laget til et annet prosjekt som hadde blitt forandret under veis, fant jeg også. En e-post til Portugal om at jeg trengte mer kork i en fart, ble besvart med at kork var på vei så snart det ble lyst. Når sola står opp der nede vet ikke jeg, men det gikk i alle fall ei uke før jeg fikk beskjed fra transportøren om at de hadde pakken. Fire dager etterpå kom korkpakken inn døra her og jeg kunne begynne på stanga som hadde blitt ribbet for alt inklusiv finnish.

Planene var å lage en video på 15-20 minutter. Men, den ble lengre enn det. Myyyye lengre! Så dere får være tålmodig og prøve å henge på til slutt :rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=MpTa8OlZr-I&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott brukskunst dette! og instruktivt. Vi må jo alle skifte en stangring i ny og ne, men det er vel ytterst få av oss som klarer å ta det til dette nivået!?

Ringsurringen på filmen er helt grunnleggende. Om noe hender i felt, er det bedre å bruke en elektrikertape til man kommer hjem enn å fikse ringene med lynlim, Araldit og skolisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.