Gå til innhold
Fiskersiden

Stabbursdalen - ørret og røyefiske


Aleksander22
 Share

Recommended Posts

Hei!

Da har det etter lange forhandlinger med håndbrekket (les fruen) omsider blitt innvilget 14 dager med fiskeferie i starten av Juli! Turkamerat og kokk Kjetil var enkel å overtale så nå skal det planlegges tur til Finnmark, nærmere bestemt Lakselv.

Vi er temmelig erfarne hva gjelder lengre turer, og jeg har tidligere bodd i Tromsø så har full kontroll på myggnettet. Det vi håpet noen kunne hjelpe med er hvor man burde legge turen i Stabbursdalen. Tips på transport, eventuelle fjellkoier, fiskevann, teltplasser osv.

Om noen av dere går med samme ønske om fisketur til Finnmark så er det bare å hive seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg den turen der. Jeg er ikke veldig kjent der, selvom jeg har to vinterturer i området på begynnelsen av 90-tallet. Kunne gjerne tenkt meg å se området sommerstid.

På den annen side så var jeg på Laksefjordvidda i juni/juli 2014 og hadde godt fiske. Det kan jeg gjerne anbefale. Teller på knappene om jeg ikke skal kjøre opp en tur allerede til sommeren igjen. Blir det noe av så blir det trolig Laksefjordvidda igjen, og Indre Troms, på vei sørover igjen. Time will show.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i prat med en som årlig reiste nord og sa det kunne anbefales å heller reise til Alta for så å dra inn til Jotka eller Mollisjok. Til Jotka tilbys billig transport helt inn til fjellstua som er helt topp.

Godt er god stund til man skal reise. Fordelen med Alta er at det fra Kristiansand koster ca 3.500,- tur retur, og transport til fjellstua er kun kr 200,- (forutsatt at flere drar samtidig).

Er det noe spesielt fiskeutstyr som anbefales å tas med? tenkte to stk fluestenger 6 og 10ft. samt to lette haspelstenger og vurderer en oterfjøl kun for matauke til måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i prat med en som årlig reiste nord og sa det kunne anbefales å heller reise til Alta for så å dra inn til Jotka eller Mollisjok. Til Jotka tilbys billig transport helt inn til fjellstua som er helt topp.

Godt er god stund til man skal reise. Fordelen med Alta er at det fra Kristiansand koster ca 3.500,- tur retur, og transport til fjellstua er kun kr 200,- (forutsatt at flere drar samtidig).

Er det noe spesielt fiskeutstyr som anbefales å tas med? tenkte to stk fluestenger 6 og 10ft. samt to lette haspelstenger og vurderer en oterfjøl kun for matauke til måltidene.

Jeg ville droppet oter. Ha heller med en fluedupp og noen våtfluer til haspelstanga.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Stabbursdalen for et par år siden, men gikk mest i gåing og lite fisking da vi hadde satt av litt lite tid!

Vi fisket to dager i stabburselva, før vi vandret videre på kryss og tvers! Relativt mørbanket når vi etter noen dager nådde Alta!

Skal definitivt tilbake! Noe v de fineste plassene jeg har sett!

post-26937-0-00849400-1449994442_thumb.j

Mye fin fisk også :)

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.