Gå til innhold
Fiskersiden

første gangs investering av tohånds fluestang til laks


Flythightlines78
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er ny er på forum å har tenkt å investere for første gang i en tohånds pakke til en rimlig penger. Med dette sagt så har jeg lest en del om at det er best å kjøpe et stang tilpasset stilen, men der om jeg ikke har noe stil å tilføre å for det meste må jeg lære meg selv under veis? Hva skal jeg gå utifra da?

Jeg har en del år med en hånds med WF line etter ørret og harr. Jeg har vudert flere pakke løsning fra Sportsbutikken.no å veit at mitt første mål er å komme meg ut i elva men velger jeg klasse 9/10 i 13 til 14 ft eller 10/11 i 15ft ? Hva er enklest å kaste med? Æ vil også si at jeg komme sikkert til å fiske en stor variert mengde elver noe stor som Guala noen små som Rema, men ser for meg noe jeg har mulighet til å vokse i etter at jeg blir litt flinker.

Sette pris på innspill, Takk på forhand.

Legge ved linken nedefor av de 4 pakkeløsning jeg har tenkt.

Pakke 1 klasse 9/10 eller 10/11

http://www.sportsbutikken.no/toh%C3%A5ndspakke-guideline-scierra-14%2C8-fot-%2310-11_34300-256p.html

Pakke 2 klasse 9/10 eller 10/11

http://www.sportsbutikken.no/toh%C3%A5ndspakke-scierra-tx2-hmx-15-fot-%23-10-11_32939-256p.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en stang som du skal bruke hele fiskesesongen så har jeg valgt pakke 1 klasse 9/10.

Den er lett å gå å fiske med i mange timer, ei 15 fots stang blir endel tyngre å fiske med.

Jeg bruker stort sett 15 fotere når elva går stor og tung for å fiske med synkeliner

En 15 foter på ei lita august elv passer liksom ikke sammen.

Det er en stor fordel å velge skyteklump fremfor ei hel WF line,mye enklere og lettere å kaste med.

Nå går stort sett alle med skyteklumper det er ikke mange som bruker helliner mer.

Den Guideline Exceed stanga og tilbehøret er også gode greier.

Når du har fisket med enhånds så er det ikke så vanskelig å kaste med tohånd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.