Gå til innhold
Fiskersiden

en takk til bidragsyterne


cannonbang
 Share

Recommended Posts

hei

Siden jeg ikke har hatt tid til å følge med julekalenderen etterhvert som lukene har blitt postet, så har jeg hygget meg med dem i jula.

Derfor lager jeg like godt en egen liten tråd der alle kan få sin takk for de mange flotte og leseverdige bidragene i fellesskap.

Tusen takk, folkens, for jobben dere har gjort, og fortsatt god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, bortsett fra at han som skrev første luka må være rimelig sandblåst.

Nytt av året er at det var mange unge nye bidragsytere, og de klarte seg bra. Personlig synes jeg at årsrapporter blir litt oppramsing og kjedelig, og ville heller hatt mete dybde og detaljer rundt noen få fisk eller turer, men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at årsrapporter blir litt oppramsing og kjedelig, og ville heller hatt mete dybde og detaljer rundt noen få fisk eller turer, men det er bare min mening.

Må si meg enig i det, men det er lett å få inntrykket av at det er slik det skal være også da.

En ting som kan være lurt er å velge ut den beste turen man har hatt igjennom året sitt og utbrodere litt om den og deretter slenge på noen bilder og en bitteliten eller ingen tekst som beskriver kort om hvem, hva og hvor. Personlig hadde jeg nok likt en slik rapport ganske godt, men det er bare meg det da.

Må si helt ærlig at jeg på en skrev en årsrapport jeg og da :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at jeg ikke var fristet av å skrive om den første gjedda på 10+ siden 2010 som jeg fikk nå på tampen i år. Men jeg holdt meg i skinnet og skrev "blanke rapport" fra panama i stedet. ( ett godt stykke unna blanking sett med skandinaviske øyne, men vi bomma litt på kjangsene vi fikk kan man si)
Jeg er alltid mektig imponert over hva alt ungdommen greier å få til av både selve fiske og formidling av rapport her på internett. Det er dere som holder forumet her hipt og fresht og shpa(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid mektig imponert over hva alt ungdommen greier å få til av både selve fiske og formidling av rapport her på internett. Det er dere som holder forumet her hipt og fresht og shpa(?)

Det er vel noe sånt det heter! Må selv innrømme at jeg ble litt sjalu når jeg så fiskeåret til en del personer her! En ting jeg har lært av disse rapportene er at jeg må ta flere bilder, skulle selv ønsket at jeg kunne bidra, men mangel av bilder, et forfatterskap uten like (i negativ forstand) og tentamenstider satt en effektiv stopper for min del. Bør kanskje ha det som nyttårsforsett, det å ta flere bilder! Mulig det kommer noe spennende erfaringer fra min side iløpet av noen dager, tips og triks for et mer effektivt havfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, bortsett fra at han som skrev første luka må være rimelig sandblåst.

Nytt av året er at det var mange unge nye bidragsytere, og de klarte seg bra. Personlig synes jeg at årsrapporter blir litt oppramsing og kjedelig, og ville heller hatt mete dybde og detaljer rundt noen få fisk eller turer, men det er bare min mening.

Godt du turde å si det jeg ikke ville være førstemann til å si... Spesielt siden jeg ikke har bidratt selv.

Tidligere hadde vi vel egne oppsummeringsrapporter av fiskeåret, og der passet de veldig godt, kanskje en tradisjon å starte opp igjen, og få litt annet fokus på julekalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt du turde å si det jeg ikke ville være førstemann til å si... Spesielt siden jeg ikke har bidratt selv.

Tidligere hadde vi vel egne oppsummeringsrapporter av fiskeåret, og der passet de veldig godt, kanskje en tradisjon å starte opp igjen, og få litt annet fokus på julekalenderen.

Dette hørtes jo ut som en god idé - Om nok folk tar initiativ til å skrive luker.

Jeg synes det er lettere å komme med noe som folk kan synes er kult når jeg skriver om høydepunktene fra hele året. Det går fort mange turer mellom hver fisk som er verdt å nevne. Men å skrive utdypende om en tur eller en gøy fangst (som ølgylt nevner) eller ett tema (Som Erik nevner) kan jo være en mulighet, men da føler jeg det fort blir kjedelig.

Hvis jeg bruker min års-rapport-luke som eksempel er det nok mange som leser som har sett flere av fiskene før og at det gjerne blir litt lite utdypende skriving eller info. Jeg har skrevet 3 årsrapporter her på fiskersiden nå, både i og utenfor kalenderluke og jeg liker å gå gjennom året og ta frem høydepunktene jeg har hatt. Jeg koser meg også med å gå gjennom andre sine årsrapporter og å se hvor mye gøy fiske de har hatt og hva de har fått i løpet av året. Så jeg sier JA til årsrapporter - Men om de skal være med i kalenderen eller ikke har jeg ingen bestemt mening om.

De siste årene har det også med jevne mellomrom dukket opp tråder der brukere beklager seg over laber aktivitet på forumet, og om man ser dette sammen med kalenderen var det ikke mange timene før desember vi hadde fylt kalenderen med bidragsytere. Jeg kan også legge til at responsen fra deltakere direkte her på forumet var rimelig lav, noe som resulterte i at rundt halvparten av årets kalenderluker er fra folk jeg spesifikt spurte om kunne/ville delta. Om man da skal "ta fra" de muligheten til å skrive årsrapporter vet jeg ikke om de hadde hatt tid eller orket å skrive kalenderluke i tillegg.

Endret av PeterSL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord.

Jeg mente på ingen måte å kritisere de som valgte årsrapportløsningen, mer å komme med et hint til nye skribenter for at de skal fenge interesse utover vennekretsen sin.

En av forutsetningene for å ha en julekalender er att folk står fritt til å skrive hva de vil.

Jeg håper at jeg ikke har skremt vekk fremtidige rapportskrivere med å ta opp tema. De har jo bevist at de klarte å få til en luke.

Om årsrapport, kunne det heller vært morsomt med en konkurranse om beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver årsrapport selv. Syntes selv det var inspirerende å lese gjennom andres årsrapporter da jeg var fersking. Synes det fortsatt er moro. Samtidig koser jeg meg også med alle bidrag som treffer meg. Har lagret flere luker på pcen som har gitt meg gode tips. Kalenderens variasjon er dens styrke etter min mening. Det er klart at blir det 24 årsrapporter så blir det dørgelig kjedelig. Det samme om det er 24 "how to do", eventyr eller dikt. En luke vil aldri treffe alle leserne. En årsrapport er spennende for noen og uinteressant for andre. Samme som det nyeste innen tørrfluefiske treffer midt i blinken for noen, mens da hvordan skille kutlinger fort blir skivebom for de samme.

Dont change a winning team. La folk skrive hva de vil. Så får heller de som ønsker litt mer av en ting skrive selv eller oppfordre andre de kjenner til å skrive. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.