Gå til innhold
Fiskersiden

Ny båt - Nye muligheter Antares 680


Larsinjj
 Share

Recommended Posts

Ble bra dette der. "Stangorgel" egner seg til mye ss planerbordfiske, paravanfiske og som forvaring av øvrige stengene da man kjør den STORE....... :D

 

Du har også god plass til minst det dobbelte med stanghåldere på takrekka. Det kan aldri bli for mange stangholdere, dog min meining her............ Men, vis av erfarenheiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

 

Ja, jeg venter på litt flere stangholdere, utrolig greit å få ting uttaveien når det ikke er ibruk værtfall.

 

Planen var montering i helga, men rykter og stor SØ  i fjorden så ble det ut å sjekke favorittplassene mine :)

 

Som bifangst ble endel lyr ( Den største på 7.4 kilo) som som bare elsker ‪#‎rapala‬ ‪#‎scatterrap‬. Mens sjøørreten var gira på‪#‎BeWa og ‪#‎Shadowrap

 

Kjøpte Abu sin nye Toro S snelle med stang, fantastisk lett utstyr som tåler STOR fisk. Eneste jeg ikke er så fornøyd med er jeg la Braid på disse. Blir fort mye klabb om man kjører med mer enn 2 stenger, samt braiden floker seg mye på snella.

 

Her er noen stemningsbilder :)

 

Helt grei aktivitet ;)

post-31724-0-50484200-1463486872_thumb.j

 

Toro S i action

post-31724-0-08536300-1463486873_thumb.j

 

Måtte ta med en av de største hjem :) Går rett i Smoker grillen idag :D

post-31724-0-39347500-1463486874_thumb.j

 

Grei Bifangst, Ny stanga fikk kjørt seg litt :P

post-31724-0-00155300-1463486875_thumb.j

Endret av Larsinjj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig fint vær, å hva passer bedre da enn å mekke på båten :D:P 

13324366_10154046942391041_2107606411_o.jpg

Autopiloten har kommet på plass! Å hvis noen av dere TROR at kittet man fra lowrance passer på Europeiske båter, så er det bare å tro om igjen :P Tror jeg var fire ganger på TESS før jeg ga opp å finne en overgang, endte med å lage nye slanger. En herlig måte å bruke 2000,- på... Når det er sagt så er Autopilot det første man burde ha! For en foranding!
Nå er det bare å lage seg ei rute, finne farten man vil ha, så kan man begynne å rigge uten å tenke på båten :)
Fint for oss som er singel, eventuelt liker å dra ut alene. Dette gir så utrolig god tid til rigging! 

Appropo rigging...

13282406_10154046942441041_1318866420_o.jpg13287941_10154046942426041_383165293_o.jpg

Ferdig oppkobla og klar til bruk! Digi 10 :) 

Det eneste jeg ikke er fornøyd med er festene i flushmounten, de kjennes skikkelig ustabile ut. Så om noen (Erik) har gode forslag, så kom med de :P 

Slik ser det ut hvor ett eventuelt nytt feste kan være.

13324222_10154046942076041_1971212408_o.jpg

 

Begynner å ligne på båt nå altså!

13323890_10154046942421041_531143143_o.jpg

Utrolig mange som stopper opp å slår av en prat, eller tar bilde av båten ;) Tydligvis ikke så mange trollere her i Trøndelag :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Du har nedfelte stangholdere av plast som du har dypriggene i? Eller ser jeg feil?

Hvis jeg ser riktig, så få av de, og erstatt med rustfritt. Skjær til en tre- eller metallplate så du får forsterket ripa fra undersiden, dvs med bolter som går igjennom ripa og platen på undersiden.

 

Så skjærer du til en trekloss i trykkimpregnert som du trer på stangholderen undenifra nede i skroget, så den stabiliserers mot skroget. Da tåler den en støyt og patentet du ellers bruker fungerer fint. På en tidligere båt brukte jeg en 2X4 som jeg freste ut et stort hull i for å tre på stangholderen, og så Tec7 i mengder mellom tre og innerskroget. Så vidt jeg vet lever den løsningen fortsatt i beste velgående. Ny eier av båten bruker ikke rigg, men har i steden parasoll nede i stangholderen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei larsinjj

Er ny på siden deres, har en Benetau Antares 650 og fiske er jo greia for meg og mine også. Har nå sett hvordan jeg skal lage stangholder og paravan-utstyr, har vinteren på meg. Båten står på henger her på Skotterud i Finnskogen utenfor huset mitt. Trygt og godt når vinterstormene herjer. Har en god Lowrancepakke ferdig montert (i fjor vinter..) med den største 3G kartplotteren, autopilot, ebersprecher, 3G radar, VHF,  dreggwinsj, hengerwinsj. Den sonaren er jo bare fantastisk, men det var først etter siste software oppgraderingen at den "tok av". Alt virker og har tatt båtopplevelsen til nye høyder.  Det er en spesiell opplevelse å kalle opp Tjøme radio, eller Florø, å be om komunikasjons kontroll, og så bli ønsket god tur i dønningene! Må innrømme at jeg ikke bare troller og dorjer: setter og line, har et garn jeg tar agnfisk med og slenger ut noen teiner når jeg har tid. Var i Hustadvika tidligere denne måneden, fikk mye fisk, krabber og en stor hummer (lovlig fangst - ingen rogn) ! En teinehaler gjør jo også teine draingen til å være bare moro!

Boggihengeren viser eksakt 2 tonn på hjula, så Pajeroen er en god match å dra med. Jeg skal nå lage en stangholder lik den Erik hadde laget, det ser såpass enkelt ut at jeg tenker jeg får det til. Bare rette rør med bøyer og koblinger mellom. Ser hva jeg kan få tak i på TESS. Syrefaste stangholdere kom plutselig ned i halv pris på Biltema. Så er det paravan snellene, som jeg så kom med ferdig stang montert. Kan jeg få en link til der du bestilte dem?!

PA060230.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jan Floberg skrev:

Hei larsinjj

Er ny på siden deres, har en Benetau Antares 650 og fiske er jo greia for meg og mine også. Har nå sett hvordan jeg skal lage stangholder og paravan-utstyr, har vinteren på meg. Båten står på henger her på Skotterud i Finnskogen utenfor huset mitt. Trygt og godt når vinterstormene herjer. Har en god Lowrancepakke ferdig montert (i fjor vinter..) med den største 3G kartplotteren, autopilot, ebersprecher, 3G radar, VHF,  dreggwinsj, hengerwinsj. Den sonaren er jo bare fantastisk, men det var først etter siste software oppgraderingen at den "tok av". Alt virker og har tatt båtopplevelsen til nye høyder.  Det er en spesiell opplevelse å kalle opp Tjøme radio, eller Florø, å be om komunikasjons kontroll, og så bli ønsket god tur i dønningene! Må innrømme at jeg ikke bare troller og dorjer: setter og line, har et garn jeg tar agnfisk med og slenger ut noen teiner når jeg har tid. Var i Hustadvika tidligere denne måneden, fikk mye fisk, krabber og en stor hummer (lovlig fangst - ingen rogn) ! En teinehaler gjør jo også teine draingen til å være bare moro!

Boggihengeren viser eksakt 2 tonn på hjula, så Pajeroen er en god match å dra med. Jeg skal nå lage en stangholder lik den Erik hadde laget, det ser såpass enkelt ut at jeg tenker jeg får det til. Bare rette rør med bøyer og koblinger mellom. Ser hva jeg kan få tak i på TESS. Syrefaste stangholdere kom plutselig ned i halv pris på Biltema. Så er det paravan snellene, som jeg så kom med ferdig stang montert. Kan jeg få en link til der du bestilte dem?!

PA060230.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.