gjørsmeiteren

Dvergmalle, bare i drengsrudvann ?

Recommended Posts

Er nok noen andre vann og, men ikke som jeg vet om. Mulig den blir større, men norgesrekorden er foreløpig fra drengs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den finnes i noen få vann, men Drengsrud har sannsynligvis best snitt av alle sjøene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha malle på kiloen eller mer må du nok lengre enn Drengsrud. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir antageligvis større enn den norske rekorden, men tror ikke jeg hadde brukt alt for mye tid på å prøve å finne det ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg puttt noen i et akvarium, og med den apetitten disse gutta har vokser de fort. jeg veide de ikke men da var nok rundt 500-600 da jeg avsluttet den hobbyen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg puttt noen i et akvarium, og med den apetitten disse gutta har vokser de fort. jeg veide de ikke men da var nok rundt 500-600 da jeg avsluttet den hobbyen.

Såpass, og hvor lang tid haddde du dem ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To år tror jeg. Begge fikk en eller annen sykdom omtrent samtidig og strøk med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak i laksepellets å för de med dette et par måneder, så har du dvergmalle chernobyl edition :thumbsup:

Faktisk så er mallene i vannbassenget til reaktorene i Tsjernobyl ekstremt sakte voksende. I en episode av River Monsters fanger Jeremy Wade en malle som var bemerkelsesverdig liten i forhold til alderen. En aldri så liten Fun Fact!
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den videoen, men fikk ikke med meg at den var så gammel.

Skulle gjerne fått muligheten til å tatt noen kast i de områdene :P var syke mengder gjørs der!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg forstår [ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]er det tatt dvergmalle på 1-2 kg i Norge. Det står ikke om de skal være tatt på stang eller med annet redskap.

ofaen, en 1-2kilos må vel være rundt 40-50cm...fyfaen den hadde jeg ønsket å sett! Ingen som kan svare på det hvor og når den ble tatt ????

Men ingen innafor meitemiljøet har fått den i semsvann,bondivann og åbydammen??

Endret av gjørsmeiteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg forstår [ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]er det tatt dvergmalle på 1-2 kg i Norge. Det står ikke om de skal være tatt på stang eller med annet redskap.

Tar det de skriver med en klype salt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå