Gå til innhold
Fiskersiden

Hmm hvor hører denne "fangsten" hjemme.........


Richard Kolbeinsen
 Share

Recommended Posts

Hadde en sel som opplevelsen på en fiske tur forleden....

https://www.instagram.com/p/BAM1qgro4uE/?taken-by=fiskmye

Den gikk på pilken på 42m dyp under dunking av pilken i bunn. Trodde først det var en pen torsk. Lurte fælt på hva som skjedde da "fisken" skar utover og "rullet" seg i overflaten.. Så gikk spekulasjonen ut på skarv før sjokket kom...... SEL.... Måtte summe meg litt. Jeg filmet litt. Den glefset så jeg fikk tak over kjevene og holdt munnen lukket. Tok den opp i båten fikk løs kroken og slapp den tilbake... Sterk liten krabat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en spesiell fangst får en si... Nysgjerrig ungdyr? Bra at du fikk orden på greiene, nok av de som ville kappa snøret og overlatt selen til en tvilsom skjebne.

Gjelder foresten fugl også. Har sett flere skrekkeksempel på kroka måker som har satt seg fast i trær/lyktestolper og lidd en lunefulle død. Har man ikke baller til å rydde opp når uhellet er ute, burde man finne seg en annen hobby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt forskjellig på krok: hegre, flaggermus, måke, krabbe, nise

Har også forsøkt å håndmate sel unge, men den var bare intressert i å bli klappet......

Har også denne : https://www.instagram.com/p/_MhgbOo4sm/?taken-by=fiskmye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.