Gå til innhold
Fiskersiden

Spheros og Prey jigger 7,8 haspel


deiglie
 Share

Recommended Posts

Hei.

Nok en tråd om utstyr.. men jeg er vel som folk flest her inn, vanskeligheter med å beslutte..

Mitt fiske foregår i Trondheimfjorden, rundt Munkholmen, og litt ved Skarsundbrua. Fisker fra båt, etter alt som vil bite på, fisker med pilk, jig, shad og agn. "Allround".. Har i dag et stangsett fra Penn. 6fot 50lb.

Har etter mye leting rotet meg fram til følgende.

Snelle:

Shimano Spheros sw 10000 haspel.

http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Januarsalg/Januarsalg-fiske/Shimano-Spheros-SW-haspelsnelle

Stang:

Prey jigger 7,8 haspel 80-220g

http://www.agdars.no/fiskeutstyr/slukfiske-havfiske/havfiskestenger/prey-jigger-7-8-haspel-80-220-g.html

Så til spørsmålene:

1. Passer dette fint sammen?

2. Snella forstor, eller vil det funke bra?

3. Finner lite om stanga på nett, hvor bra er den?

4. Forslag til annet utstyr? Ønsker haspel denne gang.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Prey stanga er en bra stang har sjølv fått en 20+ kveite på den og 15 kg sei, null problem. Er ei veldig sterk stang som garantert tåler mye større fisk dog den er litt tung å fiske med. Bruker den med en penn spinfisher v 7500 så tror nok shimano snella skal passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prey stengene er mye stang for pengene. Du kan også se på Prey Jigger 6' 8-20lb haspel. Denne får du til 999,- hos Skitt Fiske nå. Dog kun 1 stang igjen.

Snella har jeg ingen kjennskap til.

Takk for svar.

Har sett litt på den stang også.. Synes det er vanskelig å kjøpe en jeg ikke får sett/kjent på, derfor valget falt på 7,8`.

Finner også lite om snella på norske forum/nettbutikker, men får greie testresultater på utenlandske sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok redd jeg er grunnen for at du ikke får kjent på 6' stanga :D Jeg kjøpte nok den siste på Agdars rett over nyttår :)

6' stanga er en liten smule stivere, lettere å fiske med grunnet lengden og mer beregnet på pilking.

Hehe. You bastard!! :)

Hvilken sneller bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.