Gå til innhold
Fiskersiden

Adopsjon av Sjøørretbekk......


 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og, siden det ikke var nevnt ennå: kl 1600 på tirsdag, ved renseanlegget i Drøbak, rett til venstre før Skiphellestranda. Regner med at Remy eller Espen eller noen av de andre legger ut et kart.

Da skal vi elfiske, og vi trenger folk til å håve, til å bære fisken i ei bøtte, og til å måle lengde og notere dette. Husk vadere!

Fra REMY: Det kommmer på siden... info altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virket veldig spennende dette her, var i bekken en tur igår jeg og. Og som vanlig hyggelig å møte hyggelige fiskersiden venner.

Håper man kan få til at mange møter opp, og at man lager litt hygge når man stiller der, som f. eks bål og kaffedrikking så får man kanskje nye bekjentskap og kanskje noen fisketips!! :)

Gleder meg til fortsettelsen og håper jeg får tid å stille på tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt kose med dere [ :D ][ :D ] men bål og kaffe [ :) ][ :P ]

Nei hardt arbeid er tingen.

Bare tuller nå.

Klart vi kan gjøre noe slik, nå tror jeg ikke vi får tid til det på tirsdag etter som vi skal el-fiske, men når anledningen byr seg blir det kaffe og bål og en liten caddis dans[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med omtale på forsiden og vennligst meld fra her om man kommer - det gjør selvsagt ingenting å komme litt senere. Nå har alle som hele tiden mumler om at "ingen gjør noe for sjøørretfisket i Oslofjorden" en gedigen sjanse til å vise at de faktisk bryr seg og at det ikke bare er i kjeften man har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste vil bli en lørdag ser det ut til , men det vil komme info om dette.

Må si igjen at dette er meget meget interresant og morro og være med på. Det vi har vært med om i dag og det vi har sett av fisk, både stor og liten er bare utrolig bra[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en større dugnad du kan få være med på, fortrinnsvis en lørdag.

Jeg har akkurat kommet hjem fra kveld 2 i Odalsbekken.

I kveld ble det el-fisket og vi fikk endel fisk. Noen ble bare målt, noen av de største ble fettfinneklippet og fettfinnene lagt på sprit - selv om vi hadde med et par karer fra -vinger hadde vi dessverre litt for lite sprit..[ :) ] Noen svært få sø-unger avgikk med døden og de ble skjellskrapt for senere analyse.

Ellers fikk vi nærkontakt med flere større gytefisk, med jeg regner med at bilder vil bli lagt til artikkelen på forsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier kanskje mest om hvor mye det er å finne på for en vingerskar.

Elers synes jeg kanskje hylekoret om "ingen gjør noe for sjøørreten i fjorden", "baglimit nå" og "innfør fiskekort" bør dempe seg litt når ingen stiller opp på en dugnad hvor innsatsen for oppvekstevilkår for sjøørret står i høysetet. Som vanlig er det enkelt å sitte bak en pc og lire ut av seg en mengde klager, mens når håndfaste ting skal gjøres er det plutselig umulig å gå 10 minutter tidligere fra jobben og det er best å holde seg under dyna fordi man holder på å bli dødssyk fordi man aner at man har fått en buse i det ene neseboret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Sier kanskje mest om hvor mye det er å finne på for en vingerskar.

Elers synes jeg kanskje hylekoret om "ingen gjør noe for sjøørreten i fjorden", "baglimit nå" og "innfør fiskekort" bør dempe seg litt når ingen stiller opp på en dugnad hvor innsatsen for oppvekstevilkår for sjøørret står i høysetet. Som vanlig er det enkelt å sitte bak en pc og lire ut av seg en mengde klager, mens når håndfaste ting skal gjøres er det plutselig umulig å gå 10 minutter tidligere fra jobben og det er best å holde seg under dyna fordi man holder på å bli dødssyk fordi man aner at man har fått en buse i det ene neseboret.

Word![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MP

Hvilken lørdag var det snakk om da? jobber de fleste lørdager også, men da bare til kl.15 så da er det muligheter..

EDIT: Blåser liv i denne igjen jeg. Håper på svar om datoer så det blir litt lettere for meg å kunne trygle meg fri fra jobb[ :) ]

En side tilbake omtrent midt på står det: Håper på en dugnad lørdag 12. november, men det kommer vi tilbake til. Da kan det jo bli bålkozzzz.....

Vi forholder oss fortsatt til denne datoen...

[ :) ]

PS. Ikke spør om fri - krev fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er slurvete da, hehe. Lørdag 12.november er vel eneste lørdagen jeg har fri før jul om jeg husker riktig, så det var da gode nyheter! Count me in, med et ørlite forbehold om hukommelsessvikt.

Har forresten prøvd å kreve fri flere ganger, og eneste gyldige fraværet fra jobben er visst fisking (og selv da er det vanskelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.