Gå til innhold
Fiskersiden

Dieselvarmer Problem!


Larsinjj
 Share

Recommended Posts

Huff. Jeg kjenner ikke Planar men har brukt både Eber og Webasto før, har Eber D2 nå.

Jeg regner med at den smørja er diesel? Har du flaks er problemet en lekkasje i en av koblingene du har gjort, har du uflaks er problemet inne i selve boksen og da er det egentlig bare å ringe en vennlig innstilt forhandler/ importør. Ser du hvor det lekker i fra? Jeg stusser over at det renner ut på utsiden av båten også, ved mindre du har fall fra brenneren til eksosutløpet i skroget?

Det er en fordel å montere dette slik at dieselen i slangen mellom brenner og tanken renner ned mot tanken dersom det lekker. Kommer det inn luft i systemet siger da dieselen ned i tanken igjen, i stedenfor å renne ut et annet sted.

Oppsummert: Hvor er det egentlig det lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja :P

Planer er en "tro" kopi av Webasto sies det, den smørja er en blanding av diesel og sot ser d ut som.

1. Alle koblinger er sjekket og funnet iorden, tanken er montert lavere enn selve brenneren og ingen lekasjer på den siden.

2. Det kommer ut mellom brenner og eksos, akkurat i skjøten der. Samt på utsiden av båten. Eksosen står godt oppå sia av båten - altså godt over brenneren.

3. Det kommer godt med røyk ut av eksosen, men ingen varme av varmern... Litt toppen av ironi ;)

Sitter å klør meg i hue og lurer på om eksosanlegget er fylt med denne guffa. Det poffer litt i annlegget innimellom.

Rare greier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som att pumpen till drivstoffet ikke stopper da brenneren er full (overfyller?)? Kanske du bör sjekke alle elektriske kopplinger etc. En typ Webasto har f.eks to sikkringer. Kolle dine sikkringer også + at alle kontakterer er trykket sammen på riktig måte, og heilt sammen.

Ring ev. også til din varmer-leverandör, kanske feilet er kjent hos dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe problem? Enter overflow, eller at den drar inn luft.

Hvis den funka i går og ikke idag kan det være en mini luft lekasje som gjør at diesel renner tilbake fra pumpa til tanken, og at den drar luft, eller at det renner andre veien. Inn i varmeren.

Alternativt at reguleringa av pumpa er helt på halv tolv.

Regner med at du fylte pumpa "manuellt" i går, men ikke i dag?

Hva er høydeforskjellene på varmer / pumpe / tank?

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin update :P

Demonterte eksosen og fant synderen!

post-31724-0-87397500-1455203731_thumb.j

Ser ut som jeg har vært litt for generøs med eksospastaen under montering, så da jeg tredde på røret la det som en klump rett under utblåsen til brenneren :P

Fikk det løs og brennern fungerte, meeen siden røret var fult med dieselguffe ble d masse røyk.. Så nytt rør og eksosbandasje er montert :)

Krysser fingrene denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.