Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som kan hjelpe web-siden min?


Recommended Posts

Historien er enkel. Siden en gang i 2014 har jeg fisket, kjøpt og smakt masse rar og forskjellig fisk, og lagt ut bilder av disse på en blogg. Vanvittig amatørmessig, men noe skal man uansett bruke fritiden på.

Problemet som mer enn ofte dukker opp, er å identifisere fiskeartene.

Finnes det en barmhjertig og sakkyndig sjel der ute som kunne trålet siden min for evt. bilder som ikke passer til artsbeskrivelsen, altså er feil? Så ville jeg blitt henrykt :D Om ikke skjønner jeg godt at folk har andre ting å bedrive tiden med ;)

www.oppdagfisk.blogspot.com

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke begi meg ut på ID av kokt fisk.

Rettskrivingstips: artsnavn med liten forbokstav (det er forskjell på elefant og Espen), latinske navn med stor forbokstav i slektsnavnet og liten forbokstav i artsnavnet (Galeorhinus galeus). Latinske navn skal også kursiveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke begi meg ut på ID av kokt fisk.

Rettskrivingstips: artsnavn med liten forbokstav (det er forskjell på elefant og Espen), latinske navn med stor forbokstav i slektsnavnet og liten forbokstav i artsnavnet (Galeorhinus galeus). Latinske navn skal også kursiveres.

Jada, men nå er de påpekte skrivefeil ikke akkurat noe som prioriteres høyt av meg. Det er en side hvor jeg spiser fisk, ikke en forskningsrapport.

Som Verfremdungsforkjemper i den 4. murs anti tankekompani velger jeg å fortsette å skrive Torsk og tore. :gun:

Kult konsept, det skal du ha. Burde hatt den på engelsk, dette er greit internasjonalt stoff, og gir fler lesere ;)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste faktisk gjennom hele bloggen din. Det jeg lurte på - hvor får du fisken fra? Foruten de snodige sakene du kjøper i ymse asiamat butikker og slikt da.

Jeg fisker en del selv. Også handler jeg noe i Danmark, hvor jeg kjenner eieren av en fiskebutikk. Når jeg skal ned spør jeg han om å se etter artige arter på fiskeauksjonen i Hirtshals. Også kjenner jeg noen som fisker her og de vet at jeg er interessert i snodige arter. Men det krever litt innsats og entusiasme da :dribble:

Beste fiskerelaterte bloggen jeg har sett på evigheter

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får begi deg ut på mort, sørv, vederbuk, brasme, karuss og suter også etterhvert da. Tipper det kan bli interessant :-)

Ja, jeg sliter markant mer med å få tak i ferskvannsfisk enn havarter, dessverre, men kan bli interessant som du sier. :)

Finnes det en sørlending som kunne tenke seg å ha med en nybegynner på ferskvannsfiske en dag, er jeg superklar! :lol::D

Endret av Fjesingsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul side!

Gleder meg til å lese om kutlinggrateng :)

ps. Jeg har en hågjeld i fryså som jeg sliter med å finne utav hva jeg skal gjøre med... Tips?

Oi, det er søren ikke lett å si du. Eneste jeg har prøvd fra rødhaifamilien er småflekket rødhai, og det var ingen høydare... Kanskje den kan brukes som andelsfisk i fiskekaker. :wacko:

PS: Jeg mangler jo denne arten på siden min, så hvis du vil donere eller bytte den i ei fin flyndre, kan jeg godt ta turen opp til Arendal en dag :whistle::rolleyes:

Endret av Fjesingsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kan du skrive litt mer om hvor fisken/sjømaten du tilbereder kommer fra? Og gjerne litt mer om smak og konsistens. :)

Mener du i hvilke verdenshav/regioner fiskene kommer fra, eller hvor jeg har fått tak i dem?

Smak og konsistens kan jeg sikkert bli bedre på, takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du i hvilke verdenshav/regioner fiskene kommer fra, eller hvor jeg har fått tak i dem?

Smak og konsistens kan jeg sikkert bli bedre på, takk for tilbakemelding :)

Tenkte på hvor de kommer fra sånn opprinnelig. Hjelper litt på "fantasien" når jeg leser hvis jeg vet om den er fra Chile, India eller Tyrkia :) Keep it up, jeg følger med - Veldig artig blogg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på hvor de kommer fra sånn opprinnelig. Hjelper litt på "fantasien" når jeg leser hvis jeg vet om den er fra Chile, India eller Tyrkia :) Keep it up, jeg følger med - Veldig artig blogg!

Takk, kult! :) Er nok endel fra oppdrett i Vietnam o.l. pluss mye europeisk.

Drømmen er å oppleve et skikkelig afrikansk fiskemarked med håndfanget fisk som er totalt blottet for industriavfall, oppdrettsnæring og klimaskader. :wub:

Endret av Fjesingsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.