Gå til innhold
Fiskersiden

på utkikk etter nye ørreteventyr


stulien
 Share

Recommended Posts

hei. eg har alltid hatt lyst til og reise til ein heilt ny plass med nye omgivelser på fisketur. har vokst opp i med bra fiskevann, men tross endel gode ørretvann hjemme har jeg lyst til og oppleve nye steder og spennende fiskevann. så det jeg lurer på om noen har noe foreslag om hvor jeg kan reise?

første år med lappen å planlegger å ta en tur på 1 uke så flere plasser kan også være aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kryr av plasser med mulighet for godt fiske. Femundsmarka, Forollhogna, Trollheimen, Lierne, Børgefjell, Meråker, Reinheimen... Se på kart (norgeskart.no, godtur.no) og drøm deg bort! Finner du noe som ser bra ut googler du dette og finner kanskje noe info. Men de virkelige gromplassene må du nok regne med å lete fram selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange gode vann her tillands ja!

Skal prøve meg på Mjøsa når isen går, som er et vann jeg aldri har fisket i før. Livssituasjonen gjør det nå mulig å få fisket mye (student). I fjord var det sommerturer til Storsjøen i Rendalen som var "det store" uten at det ble noe særlig fangst. Til sommeren skal jeg prøve med på Femund som virker som meget intressant, selv om det sies at det er utfordrende. Når man først er utmed der er det også bra muligheter like over svenskegrensa om det er aktuelt

Endret av GriseFlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ta deg en kveld i figga elva :D sitter der nå ved et leirbål med gode venner og prøver og lure ørreten for første gang i år.
Har vært her siden klokken 6 i dag. Kun 2 napp.

Kanskje ikke så ukjent sted, men Leksdalsvattnet og figga er en kjempe plass.
Figga elva er vert og oppsøke. Ryktes om ørret på 3.4 kg her..
Ellers så har du mange gode fiske vann på fosen siden. :)

Masse fine vann rundt Steinkjer området også, en god del vann og oppsøke før lakse sesongen er i gang om 1 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.